Zwarter dan zwart.

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Wat is zwart, er zijn diverse soorten zwart, zwart is niet zwart.
Maar er is een black 3.0 wat klaarblijkelijk echt zwart is.
Voorbeeld foto's op internet zien er gaaf uit.

Nu ben ik al opzoek geweest waar dit te koop is, Ebay, Amazon, die hebben wel wat, maar telkens niet leverbaar.
Misschien is er hier iemand die er al ervaring mee heeft, of een leuk betaalbaar adres je heeft.
Lijk me heel mooi om plafond platen daarmee te schilderen met laatjes er op en als je tussen de latjes door kijk naar het zwart dat het dan net is of je de oneindige diepte in kijkt.
 
Laatst bewerkt:

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
Black 3.0 ja dat is wel mooi mare is dat geen schildersverf (schilderijen, kunst etc) een tube van 150ml kost €30,- en een fles van 1l kost €122,-. Dat word een duur plafond...of je moet een heel klein plafond hebben
 

casselt

Actieve deelnemer
13 apr 2020
96
58
Omgeving Leeuwarden
firetdoek zwart FW 310
Ik heb ook firetdoek gebruikt achter beuken latjes, Het werkt best prettig en het resultaat is een stuk mooier dan we met verf hadden bereikt.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-05-22 at 17.57.05.jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-22 at 17.57.05.jpeg
    54,5 KB · Weergaven: 61
  • WhatsApp Image 2021-09-18 at 20.48.52.jpeg
    WhatsApp Image 2021-09-18 at 20.48.52.jpeg
    85,2 KB · Weergaven: 60

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.758
731
Enschede, Twente
Het allerzwartste zwart is ontwikkeld in opdracht van kunstenaar Anish Kapoor, die daar dan ook patent op heeft — dus dat ga je niet kunnen gebruiken. Naar ik me herinner absorbeert dat 99,98% van het licht. Of je dat als 'amateur' kunt benaderen lijkt me niet waarschijnlijk. (Is trouwens een rare ervaring om dat zwart in het echt tegen te komen - Kapoor heeft een serie 'gaten' gemaakt - gewoon een cirkel op de vloer, zwart geschilderd - die er angstaanjagend diep uitzien omdat je geen normale visuele informatie meer binnenkrijgt…)

Mag ik als betaalbaar alternatief schoolbordenverf aanbevelen? Voor het gestelde doel is dat volkomen toereikend.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Er zijn veel toereikende oplossingen te vinden die op ieder eigen manier mooi zijn, ik heb nu een matte zwarte waterverf.
Wat Casselt daar gemaakt heeft is ook erg mooi.

Maar dat zwart, wat er angstaanjagend uit ziet, dat zwart, dat lijk me vreselijk vet.
De latjes zweven dan in het zwarte niets, mensen die het voor het eerst zien en hun vingers er niet tussen durven te steken, dat zou ongelofelijk gaaf zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.