zwaluwstaart freesmal

Thijs van ginderen

Nieuw lid
31 jan 2016
3
0
De pollen
Enkele jaren geleden heeft een forumlid " markmoes" een freesmal zelfgemaakt , om zwaluwstaarten in constructies te frezen , en ook aangeboden aan de leden.
Wie heeft deze mal of de tekeningen toen ook aangeschaft bij hem ?
En zou dan deze mal eventueel willen verhuren of verkopen ?
De tekeningen delen zou ook al fijn zijn , mits vergoeding uiteraard ;-)
Dank bij voorbaat
Stef

Ik heb ooit zelf zoon mal getekend in sketchup, ook nadat ik het topic van Markmoes had gezien/gelezen.
Dit gewoon om het een keer te proberen. ik heb de tekeningen geprint en uit gezaagd uit een stukje plaat materiaal.
dit werkte verrassend goed. een erg mooie verbinding, en ook stevig.
mal jpeg.jpg

Gr thijs
 

Omsels

Actieve deelnemer
6 nov 2019
42
2
Ik heb ooit zelf zoon mal getekend in sketchup, ook nadat ik het topic van Markmoes had gezien/gelezen.
Dit gewoon om het een keer te proberen. ik heb de tekeningen geprint en uit gezaagd uit een stukje plaat materiaal.
dit werkte verrassend goed. een erg mooie verbinding, en ook stevig.
Bekijk bijlage 86555

Gr thijs

Dit wil ik van het weekend ook gaan proberen. Maar zijn er bepaalde afmetingen waar een zwaluwstaart verbinding als deze aan moet voldoen? Ik moet 150x75 douglas balken tegen een 200x200 douglas balk bevestigen.

En zou het een alternatief zijn om de dakbalk een stukje in te kepen en gewoon een rechthoek uit de hoofdbalk te frezen, waar de dakbalk in komt te liggen? En deze dan bevestigen met 1 schroef van bovenaf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.