Zoldervloer bekleden (OSB?)

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
366
49
Drunen bij Den Bosch
Ik heb iets over het hoofd gezien. De garage is ooit verbreed van 3 naar 4 meter en op 3 meter zijn de houten dwarsliggers opgevangen met een IPE140 met een overspanning van nog geen 4 meter. De garage is bijna 7m lang, maar achterin is er een inbouw waardoor de garage daar maar 3m breed is, echter de bovenliggende zoldervloer is wel 4m breed over de volle lengte. Deze IPE vangt 6 liggers op van 3m aan de ene kant en 6 stuks van 1m aan de andere. Deze IPE mag ca 1800kg hebben, daar kom ik niet aan.

Volgens mij is e.a. best vlak maar op 1 plaats is er een kleine verzakking van 1cm aan de muurzijde, omdat in het verleden iemand zo slim is geweest het middelste dakspant direct op de vloer te laten rusten, exact boven een raampje waardoor de muur boven het raampje is ingedrukt met als gevolg dat alleen deze balk 1cm is gezakt. 18mm OSB of Underlayment erover dan is dat opgelost.

Maar wat is Underlayment duur geworden zeg, jemig.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
364
137
Ros de hele vloer er uit en bouw op met 2 lagen OSB. Of nog duurder beter, underlayment.
Resultaat is een prachtig gladde, waterpas vloer. Lekker stevig en een vlakke waterpas vloer is een feestje. Anders is het zonde van het hout en de tijd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.