Zo goed als nieuwe (Makita) machines op het Marktplein

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.246
1.136
Passen jullie een beetje op met al die zo goed als nieuwe machines die door verkopers worden aangeboden die wel al lang lid zijn van Woodworking, maar zo goed als niets gepost hebben? Zeker als de verkoper in het buitenland zit (en dus ophalen geen optie is). Ik verwijs naar de scams met gehackte Marktplaats accounts. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit 100% een poging tot oplichting is, maar wees heel voorzichtig.

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.048
75
Omgeving Amersfoort
is het op dit forum geen optie om gebruikers pas toegang te geven in V&A na +/-50 posts?

zo werkt dat op het BMW GS forum ook........50 posts en dan pas mag je iets te koop aanbieden. Hierbij gelden bijdragen in de Kantine (zoals het moppen-draadje) overigens niet.

Er moeten dus posts worden gemaakt in bijv technisce onderwerpen, motorkleding of aanverwante aankoopadviezen.

Ja, dit is lastig te checken of die 50 echt ook nuttig zijn, maar het werkt wel drempelverhogend voor al personen die of alleen willen scammen of zich hier alleen registeren om iets te verkopen zonder daarbij van verdere nut te zijn op het forum.
Er zijn genoeg mensen die dat laatste namelijk ook niet echt waarderen, V&A vind ik meer voor forumleden onderling die elkaar wat gunnen want in de regel (IMHO en AFAIK) vinden hier toch gewoon leuke onderlinge verkopen plaats voor forumvriendelijke bedragen. NIet echt een plek voor iemand om snel van zijn handel af te komen maar allicht zijn er mensen die dat toch echt anders zien.

• Leuk
Waarderingen: Rik Hechtel

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
320
176
Ik post zelf bijvoorbeeld erg weinig buiten het marktplein, ik denk niet dat ik die 50 zou halen.
Misschien in combinatie met een leeftijd van het account? Minimaal 50 posts als Account jonger is dan een jaar. Minimaal 25 als hij jonger is dan 2 jaar. Etc.

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
147
52
Hier soms daar
Daarnaast is het altijd goed om serienummers te vragen en te controleren op Stop Heling | Homepage, dat is in ieder geval voor items waarvan aangifte is opgenomen bij de politie.
Deze database is niet zalig maken er staan te veel fouten in en correctie is bijna onmogelijk.
Bv goederen die door Domeinen verkocht worden en waar vergeten is de aangever op de hoogte te brengen dat zijn goederen terecht zijn.

@MaartenS een idee, maar voorkomt niet dat er "accounts hergebruikt worden" omdat email adressen en wachtwoorden opduiken.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.246
1.136
Als het maar enigszins verdacht is stuur een pb naar @Athanor, @jefmen of mij.

Krijg net per pb van @jefman een aantal namen door die we gaan blokkeren.

jaap

Ik heb Jefmen gisterochtend een bericht gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Maar is ook niet echt nodig als jullie de gebruikers al gaan blokkeren.

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
178
62
41
Terneuzen
Blijft jammer dat op deze manier het forum ook vervuild met scammers. Ik beschouw het woodworking forum als veilig en vertrouwd en vind het heel jammer dat er door sommige individuen ook hier een stukje achterdocht wordt geïntroduceerd.

Zou inderdaad niet slecht zijn om een soort van drempel te introduceren. Allicht is het een beter idee om marktplaats onderwerpen van nieuwe leden pas zichtbaar te maken voor iedereen na akkoord van een moderator.

Hiermee is er direct schifting aan de poort en is de kans op louche aanbiedingen al een stukje kleiner.

• Leuk
Waarderingen: Rik Hechtel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.