Ik heb al jaren een Einhell schuurmachine die het ondanks allerlei soorten werk en mishandeling goed bleef doen. Tot ik de ultieme zonde beging, ik gebruikte hem om gips te schuren. De machine werkte lekker door, maar ondanks de stofafzuiging begon het lager net onder het schuurplateau op een gegeven moment luid te schreeuwen en de boel liep vast. Niet geheel verbazingwekkend uiteraard.
Ik bestelde dus een kleinere poelietrekker (de mijne is formaatje lintzaag) en een vervangend lager. Het lager dat erin zit/zat is van het type 6002RS en het nieuwe lager óók.
En toch....

de binnendiameter van het nieuwe lager is te groot, en de buitendiameter te klein. Ik heb er dus niks aan. Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe bekom ik nou het juiste lager?
Ik bestelde dus een kleinere poelietrekker (de mijne is formaatje lintzaag) en een vervangend lager. Het lager dat erin zit/zat is van het type 6002RS en het nieuwe lager óók.
En toch....

de binnendiameter van het nieuwe lager is te groot, en de buitendiameter te klein. Ik heb er dus niks aan. Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe bekom ik nou het juiste lager?