Zelfbouw aandruk en geleidesysteem voor de freestafel van Guido Henn

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Een soort zelfbouw suva freesbeveiliging. Als ik zo bij elkaar op tel wat hij daar heeft staan, had hij beter een gebruikte echte spilfrees kunnen kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.760
417
Heeft last van het Matthias Wandel-syndroom denk ik 😄 Liever gereedschap maken met hout, dan hout met gereedschap maken.

Zit wel leuk in mekaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.760
417
Als het ook effectief gebruikt wordt heb ik er wel bewondering voor, zoals bij Tuoh bijvoorbeeld. Heerlijk om te zien hoeveel hij al met de draaibank, freestafel, etc maakte.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
611
57
Provincie Zeeland
Een soort zelfbouw suva freesbeveiliging. Als ik zo bij elkaar op tel wat hij daar heeft staan, had hij beter een gebruikte echte spilfrees kunnen kopen.
Ik zet inderdaad de complete geleider van m'n spilfrees, inclusief aandrukkers op m'n bovenfreestafeltje. Werkt prima, lekker snel klaar :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Ik vergeet wel eens, dat de meeste houtbewerkers eigenlijk niet met hout, maar met composieten werken. Daar heb je voordeel met een hardmetalen frees. Om kantjes af te ronden, heb je niet echt een freestafel nodig, dat doe je met een handfrees. Ik vindt het voordeel van een freestafel juist, dat de profielen niet in 10 verschillende stappen, maar in 1 keer gefreesd kunnen worden. En een flury blank kan je verslijpen tot bijna alles wat je wil. Dus je profielkeuze is groot voor weinig geld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.