Zelf visgraat vloer leggen

Esmee

Nieuw lid
1 feb 2017
1
0
Hallo,

Ik ben dringend opzoek naar goede tips/adviezen. (ben helemaal nieuw hier, maar ben blij dit forum gevonden te hebben)

Mijn vriend en ik hebben ons eerste huis gekocht en willen er een boel aan opknappen. Zo ook de laminaat vloer beneden vervangen voor een mooie visgraat vloer. Deze willen we zwevend leggen met een lamelparket plank.
Echter twijfelen we of we dit zelf zouden kunnen. rechte planken leggen is ons eerder altijd zonder probleem gelukt. Maar bij de parket zaak raadde ze het (natuurlijk) wel af.

Omdat ze hier €20,- per m2 voor vragen wil ik toch wel serieus kijken of ons dat zelf zou gaan lukken.
Kunnen jullie ons aan tips and tricks helpen?

Mvg, Esmee
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Pfoe, ik heb zelf visgraat gelegd in lijm en het was nog best een flinke klus, maar niet moeilijker dan een rechte planken vloer in lijm.
Hoe dat zwevend zit, durf ik niet te zeggen. Het is wel significant meer zaagwerk en dat zou ik niet doen met een decoupeerzaag, maar een afkortzaag of zaagtafel voor regelen/kopen,

Wil je de visgraat tot aan de rand leggen of met een bies er om heen? Want de bies ansich was lastig, maar de ruimte hebben om met een invalzaag de randen recht af kunnen zagen was wel erg fijn :) .

Bij ons ziet er nu zo uit:
zkfn9k.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Beste Esmee, de parketman vraagt €20 per vierkante meter, ik stel mij zo voor dat de vloer zeg maar 40 vierkante meter is, ga je voor €800 dat risico nemen? Parket leggen is een vak wat door vakmensen wordt gedaan plus de garantie, dat zou ik toch in overweging nemen.

Groet Pel.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Een visgraat parketvloer is alleen mooi als deze superstrak gelegd is. En dit ook voor een tiental jaren blijft.
Ik heb wel eens een filmpje gezien van een opleiding voor parketleggers. Dat is toch behoorlijk vakwerk.
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Precies wat Pel zegt, ik snap dat misschien €800 a €1000 veel is als jullie aan het verbouwen zijn. Maar als er naar een jaar of 2 kiertjes optreden dan heb je misschien toch spijt.
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Alles kan zou de vloer echter wel verlijmen bv op een spaanplaatvloer. Meerwaarde voor de woning en jezelf is een echte tapis vloer natuurlijk!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.