Zelf houten geleiders maken

Alfawolf

Nieuw lid
12 mei 2020
4
0
Goede dag,
Ik ben bezig met een modulaire gereedschapkisten te maken van 60cm lang en 40cm hoog en 31cm diep. Ze moeten volledig uit uitschuifbaar worden, er zijn totaal 3 gereedschapkiten, En in de eerste komen 5 a 6 lades, en in de 2 komen er 4 a 5 lades in en in de 3 komen er 1 a 2 lades in, de modulaire gereedschapkisten worden voor mijn hobby (ambachtelijke leerberwerking) de gereedschap kisten gaan ook mee naar middeleeuwse marken/festivals zoals keltfest, castlefest, voor de mooiheid is houd dan is het een beetje in die stijl, maar is dat te doen ? En zo Ja heeft iemand een goede uitleg of waar ik het kan vinden, een tekeningen of filmpje hoe dat moet maken? Of is het goed koper om ze gewoon te kopen? Ik heb er uiteindelijk iets van 11 a 12 geleiders nodig.

Ik hoop dat u mijn tips kunnen geven

En een fijne dag nog
 

Jan ARTC132

Actieve deelnemer
6 dec 2017
132
17
Haarlemmermeer
Je zult dan minstens 3-delige geleiders moeten maken. Kan volgens mij wel in hout, als je de passing maar strak genoeg houdt. Zo niet, gaan de lades erg doorhangen. Afhankelijk van hoe zwaar je eea uitvoert is het draagvermogen beperkt. Je zult dan ook iets van "meenemers" moeten bedenken op de geleiders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alfawolf

Alfawolf

Nieuw lid
12 mei 2020
4
0
Je zult dan minstens 3-delige geleiders moeten maken. Kan volgens mij wel in hout, als je de passing maar strak genoeg houdt. Zo niet, gaan de lades erg doorhangen. Afhankelijk van hoe zwaar je eea uitvoert is het draagvermogen beperkt. Je zult dan ook iets van "meenemers" moeten bedenken op de geleiders.
Goede middag,
Bedankt voor uw reactie.
Ik denk tussen de 10 en 20 kilo max (Ik denk dat ik dat niet haal 20 kilo)

Fijne dag nog
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Het is een draadje van mijzelf van 14 okt 2012. Daar waren de meningen wat verdeeld maar ik denk nu dat het voo rhet gewicht waar jij het over hebt zou moeten kunnen mits je precies werkt.

De ladegeleiders zijn beschreven in

a) Christian Becksvoort: Full-extension wooden slides in Fine Woodworking nr 143
b) Karen Robertson: All-wood Extension drawer slides in Fine woodworking nr 117.

Die nrs heb ik geloof ik nog wel. Als je wilt kan ik wel zoeken in mijn ""archief""

mvg
Klaas
 
  • Leuk
Waarderingen: Alfawolf

Alfawolf

Nieuw lid
12 mei 2020
4
0
Het is een draadje van mijzelf van 14 okt 2012. Daar waren de meningen wat verdeeld maar ik denk nu dat het voo rhet gewicht waar jij het over hebt zou moeten kunnen mits je precies werkt.

De ladegeleiders zijn beschreven in

a) Christian Becksvoort: Full-extension wooden slides in Fine Woodworking nr 143
b) Karen Robertson: All-wood Extension drawer slides in Fine woodworking nr 117.

Die nrs heb ik geloof ik nog wel. Als je wilt kan ik wel zoeken in mijn ""archief""

mvg
Klaas
Goeden dag,

Als u die nummers zou kunnen vinden dan graag.

Fijne dag nog
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.