Zelf bouwen CNC freesmachine

Vandikkie

Nieuw lid
14 nov 2020
2
0
Hej,

Ik ben redelijk vers op het gebied van CNC techniek, ik wil graag een CNC freesmachine bouwen met het formaat A3.
Is er ook iemand in het Noorden van het land ( regio Assen -Groningen ) die hier ervaring mee heeft en mogelijk een bouwbeschrijving?
En waarbij ik misschien een keer kan kijken om wat ideeen op te doen.

Ik hoor het graag,

Groet, Rolf
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Op een van de "open dag hout" dagen waren leden van ons die dit gebouwd hebben. Er is toen ook iets van een groupsbuy geweest of zoiets. Staat ongetwijfeld een draadje hier op het forum
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@JOHN LAMERS en Pascal @XL500SZ hebben een aantal CNC machines gebouwd en aan forummers verkocht, en staan daarmee ook elke jaar op Open Dag Hout. Pascal woont vlak bij Groningen en beide mannen zijn bijna dagelijks op ons forum.
Zou zeker een keer met hen contact opnemen.

kijk op CNC project woodworking.nl - Open Dag Hout

Als je grote echte productie cnc machines met hout bezig wil zien zou je een keer ons forumlid Jules van CNCwerk in Heerenveen kunnen benaderen.

En er zijn genoeg forummers met een CNC machine die je misschien kunnen helpen.

jaap
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Hoosterw

Actieve deelnemer
31 mrt 2014
145
35
Nuenen bij Eindhoven
Sinds kort ben ik in het bezit van een Genmitsu prover 4030 en die bevalt me zeer goed.
Voor mij is 40x30 werkblad voldoende. Bij mijn afweging heb ik ook Shapeoko en stepcraft overwogen.
Maar deze kwam met de meeste punten eruit als winnaar.

Voor het geld vind ik het alles sinds waard.

20201209_151000.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.