Ze maken ze niet meer zoals vroeger

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.838
2.091
Emmen
bigbeardbuilds.nl
1728914185261.jpeg

1728914192107.jpeg

1728914197738.jpeg

Ik kom eigenlijk altijd dollies te kort, maar nu dus nog eens -1 :ROFLMAO:. Ik gebruik ze om stammen en andere tijdelijke objecten op te slaan zodat het geheel te manouveren blijft. Misschien toch maar eens investeren in een palletstapelaartje...
 

Apae

Nieuw lid
8 sep 2024
7
1
Lelystad, Nederland
Of zelf degelijke dollies maken. Met een stukje van wat erop ligt, en wieltje die goed zijn voor minstens 300 kg per stuk.
Wat in de bouwmarkt ligt haalt als je geluk hebt 300kg in totaal. Meestal minder.
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
218
74
Groningen
www.kiwood.nl
de karretjes onder rolcontainers zoals ze in de supermarkt gebruiken zijn erg stevig, en ook wel goedkoop te vinden. goedkoper dan zelf maken.

De rekken zijn afneembaar. Je hebt ze in volledig staal of stalen frame met houten 'vloer'.
Daar stapel ik een kuub brandhout op en rollen nog steeds perfect over klinkers.
Ook een aantal machines op staan, cirkelzaag, lintzaag, bandschuurmachine. Werkt goed.


Een hand stapelaar kan ik ook aanbevelen, misschien de veilingen even in de gaten houden. Heb zo'n ding voor weinig op een veiling gekocht, en is erg handig met spullen van bijvoorbeeld een aanhanger afpakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus en trigger

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.888
2.188
Klein-Brabant, Vlaanderen
re: "Ze maken ze niet meer zoals vroeger"

inderdaad
vroeger waren ze uit mpx
tegenwoordig uit mdf
rond de 12 euro in de reclame
daarvoor kan je ze niet maken
misschien zelfs niet de wielen kopen
zet een stuk mpx bovenop de mdf
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.838
2.091
Emmen
bigbeardbuilds.nl
zet er gewoon een stuk mpx bovenop
Gaat niet helpen. Het probleem is dat het MDF de zijwaardse krachten niet kan opvangen, het heeft te weinig interne structuur/sterkte. Een plank erbovenop zou de draagkracht van boven naar onderen verbeteren, maar niet zijdelings.

Aangezien de wielen geen schade hebben is de juiste oplossing voor mij hier een nieuwe plank met de bestaande wielen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.