Zaagtafel hoogte verstelling vraag

Pietjepuk12

Nieuw lid
26 aug 2023
17
2
Scheemda
IMG_4773.jpegIMG_4776.jpegIk heb een tijdje geleden een Electra Beckum zaagtafel gekocht. Volgens mij de TS HS 315 met 2200 W motor
Paar aandachtspunten die vervangen of verbeterd moeten worden.
Geheel schoon- en gangbaar gemaakt.
Hoogte verstelling zat vast en draadstang zat een slag in. Dit zo goed mogelijk opgelost. Het handwiel voor verstelling ontbreekt
Weer in elkaar gezet( eerst foto’s gemaakt)
Volgens de brochure moet hoogte instelbaar zijn van 0-85 mm.
Ik krijg de instelling niet verder omlaag naar 0. Zie foto’s
Misschien zie ik iets over het hoofd

Bijlagen

• IMG_4774.jpeg
    IMG_4774.jpeg
    69,8 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.319
1.044
Ulvenhout
Mijn eerste ingeving zou zijn dat er een groter zaagblad is gemonteerd dan is voorgeschreven door de fabrikant. Dat lijkt mij vrij makkelijk te controleren.
Trouwens, misschien is het gezichtsbedrog, maar het lijkt op de eerste foto of het zaagblad wel heel erg schuin staat ten opzichte van de geleider. Klopt dat?

Pietjepuk12

Nieuw lid
26 aug 2023
17
2
Scheemda
Zaagblad is 315 mm wat overeenkomt met de opgave in instructie manual

Uitlijning zaagblad / geleider lijkt misschien niet correct maar komt waarschijnlijk van de hoek waarmee de foto is gemaakt.

Pietjepuk12

Nieuw lid
26 aug 2023
17
2
Scheemda
Probleem opgelost
Vaste punt bovenaan spindel met schroefdraad. Daarvan was het schroefdraad iets beschadigd
Weer gangbaar gemaakt en nu draait de spindel erdoor waardoor de zaag wel helemaal naar bededen gaat.
Nog wel even kijken hoe ik het ontbrekende handwiel oplos
Want iedere keer instellen met een steeksleutel is niet handig

In iedere geval bedankt voor de snelle reactie
Diameter zaagblad was ik vanuit gegaan dat het ok was. Goed om het nu zeker te weten

• Leuk
Waarderingen: Musicus en Rizz

Pietjepuk12

Nieuw lid
26 aug 2023
17
2
Scheemda
Ja, dat was ook mijn bedoeling om eventueel zelf iets te maken of voor niet te veel geld via een webshop

Wil echter nog even goed kijken of ik er veel geld aan uit wil geven.
Valt mij op dat er wel wat speling zo her en der aanwezig is. Waarschijnlijk normaal voor iets van die leeftijd.
Daarnaast mist de hele zijkant dus stofafzuiging gaat niet. De meneer zei dat hij die misschien nog had liggen, dus ik heb de gok genomen, maar bij latere navraag kon hij deze niet meer vinden…

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.323
3.134
Je koopt zo'n hele zaagtafel regelmatig voor 50 euro of minder. Gewoon een er bij kopen en de beste onderdelen gebruiken voor je zaag.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.