Zaaggeleider dewalt dw743

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Hallo allemaal,

Ik heb van de week een dewalt flipover zaag gekocht. Daar ben ik mee gaan zagen. Maar 1 ding valt me op. De zaaggeleider klemt maar aan 1 kant en is niet erg precies. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Ik hoor graag jullie ideeën..
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik heb zo'n zelfde soort zaag, wat ik doe is ik stel de geleider in en zet m vast, dan pak ik een stukje hout wat lang genoeg om m aan de zijkant op het blad vast te klemmen, de andere kant tegen de achterkant van de geleider zodat hij achterran ook op zijn plek blijft staan.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Ik zie dat veel mensen op youtube gewoon een lijmklem pakken, dasrmee klem je ook de achterzijde van de geleider zodat deze niet wegloopt en dus speling geeft tijdens het zagen.
 

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Aha bedankt voor jullie input. Het grappige is dat ik zelf daar ook al mee begonnen was. Ik heb erover zitten denken om hem in mijn werkbank in te bouwen. Zodat ik er op die manier een geleider op kan zetten die aan beide kanten klemt. Maar ik weet nog niet of ik hem dan nog kan laten flippen. Ik heb gelukkig nog wat lades om te maken dus ik zal er nog eens over denken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.