Zaagblad Festool TSC

jonasm

Nieuw lid
17 nov 2020
13
1
Goeiemorgen,

Ik ben op zoek naar 1 of meerdere zaagbladen voor de festool TSC55 invalzaag.

Wat wil ik gaan zagen:
- OSB
- Massief hout (bvb palen afkorten voor houten afsluiting)
- Plaatmateriaal (vooral om kasten/meubels te maken uit plaatmateriaal)
- Laminaat vloer (afkorten maar ook vooral om in de lengterichting te verzagen).

Bij de invalzaag zat alvast dit zaagblad bijgeleverd: https://www.festool.be/accessoires/205553---hw-160x1,8x20-w42#Overzicht
Dit kan ik het best gebruiken voor plaatmateriaal veronderstel ik?

Bedoeling is om kwalitatieve zaagbladen aan te schaffen die ik kan laten slijpen.

Graag jullie advies wat geschikte zaagbladen zijn, ik zie even de bomen door het bos niet meer.

Alvast bedankt!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
Bedoeling is om kwalitatieve zaagbladen aan te schaffen die ik kan laten slijpen.
wens je kwaliteit, wat houdt je dan tegen om festool te kiezen ?
Wat wil ik gaan zagen:
- OSB
- Massief hout (bvb palen afkorten voor houten afsluiting)
- Plaatmateriaal (vooral om kasten/meubels te maken uit plaatmateriaal)
- Laminaat vloer (afkorten maar ook vooral om in de lengterichting te verzagen).
als ik mij dat goed herinner, dan heeft festool tabellen met welke zaag je voor wat gebruikt
steekt misschien zelfs in de systainer van je zaag
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Ook de festool zaagbladen zijn onder handen genomen door de muntjesmanagers. Koop gewoon de profi lijn van ecotools. Die gaan prima werken voor dat beetje hout wat je gaat zagen. Dan kan je voor het zelfde geld een gevarieerdere selectie zaagbladen aanschaffen. Een wisseltandblad met een tand of 45, 50 gaat in alle genoemde materialen goede resultaten geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer en arjaano

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.