Zaagblad DeWalt DWS777 vervangen

Ivo__

Nieuw lid
28 feb 2025
2
0
Limburg
Een goedenavond,

Als hobbiest heb ik 2 jaar geleden een afkortzaag aangeschaft van Dewalt, type DWS777. En vandaag wilde ik voor het eerst een blad monteren met fijnere vertanding. Nu heb ik de handleiding erbij gepakt, alleen zit aan de kant van het locking mechanisme slechts een veertje en lijkt het erop alsof er iets mist aan mijn zaag.

Ik heb er uit de doos nooit problemen mee gehad en heb er verder nooit iets aan veranderd.

Ik krijg op dit moment het blad niet geblokkeerd, zie foto's.

Kan iemand mij wellicht helpen of ik inderdaad iets mis en wat ik hiermee nog kan? Ik heb namelijk nog garantie op deze zaag, maar voordat ik iets ga opsturen is er wellicht iemand die mij wijzer kan maken.

Groeten Ivo

Bijlagen

• DWS777_1.jpeg
    DWS777_1.jpeg
    45,8 KB · Weergaven: 26
  • DWS777_2.jpeg
    DWS777_2.jpeg
    41 KB · Weergaven: 26

Ivo__

Nieuw lid
28 feb 2025
2
0
Limburg
Het gaat dus om bijgevoegde plaats op de zaag. Ik kan er wel een inbus inzetten, maar ik snap de functie van de veer niet.

Bijlagen

• 464368_01.jpg
    464368_01.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 25

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.460
1.090
Omgeving Leiden
Heb niet zo'n zaag, maar moet de inbus sleutel die je erin stopt niet vallen in een gaatje in het zaagblad?
Zodat je het zaagblad dus moet draaien totdat de inbus in een gaatje valt.

Ik kan het niet goed zien, maar ik denk niet dat het een veer is maar een helicoil of zo, zodat de inbus niet gewoon in het plastic steekt maar tegen wat stevigers.

Anders een balkje tegen je aanalag leggen, je zaag naar beneden zodat het zaagblad geblokkeerd wordt door het balkje en dan losdraaien. Naar je toe zeg ik er maar voor de volledigheid bij, want linkse draad.

Laatst bewerkt:

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
999
252
maar moet de inbus sleutel die je erin stopt niet vallen in een gaatje in het zaagblad?
Die inbussleutel valt in de as waar het zaagblad op zit. Daar kan eigenlijk weinig aan defect zijn, zeker wanneer nog nooit gebruikt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.