Zaagblad advies

hove75

Nieuw lid
27 mei 2020
1
0
Hallo,
Ik heb een Dewalt DWE7492QS zaagtafel in bestelling en deze wordt nu naast het standaard 24-tands zaagblad tijdelijk geleverd met een extra zaagblad Dewalt DT4345 Trespa. Ik begrijp dat dit blad specifiek bedoeld is voor harde materialen zoals trespa en laminaat.
Nu wil ik een een goed fijngetand zaagblad hebben om plaatmateriaal (multiplex, massief) en klein massiefhout splinterloos mee te kunnen zagen. Denken jullie dat het Dewalt DT4345 Trespa zaagblad hiervoor geschikt is, of is het aan te bevelen om toch een ander blad met fijne vertanding aan te schaffen, zoals bijv. Freud LP40M - 250 x 30 x 60T, die veel positieve reviews krijgt en goed geprijsd is.
Waar gebruik je een "Trespa zaagblad blad" zoal voor?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ik zou hier eens kijken voor info over aantal tanden en de zetting. Ik heb bij de walt op een beurs het toen nieuwe trespablad uit geprobeerd. Was echt onder de indruk. Dat blad koste serieus geld. Ik weet niet exact de diameter van de dewalt maar vind dat 48 t bijna altijd fijn genoeg is. Wel scherp. Bij dun materiaal zou je fijner kunnen overwegen. De meeste verwisselen hun blad niet als ze een keer iets anders moeten zagen. Moet je wel rekening mee houden. Alleen bij trespa doe ik het zeker wel. Er zijn vele merken die goede bladen verkopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.