Zaagbank boomstammen

Atlas1302

Nieuw lid
2 nov 2024
7
7
Caboverde
Om de kettingzaag weer blij te maken heb ik voor haar een zaagbank gemaakt om boomstammen te zagen. Het is nog niet helemaal klaar, maar het begin is er en het is min of meer duidelijk wat de bedoeling is.
De ingekorte statieven die in hoogte verstelbaar zijn, dragen de boomstam. De geleider van de zaagtafel zorgt voor een soepele gang van de kettingzaag, deze is 175 cm en kan gemakkelijk versteld worden. Een keer overpakken en dan stammen van 300cm en een dikte van 30-35 cm vind ik mooi zat.

Als alles in elkaar zit en opgesteld zal ik nog wat foto's laten zien.IMG_20241114_105500.jpg

• Leuk
Waarderingen: CoraW

Atlas1302

Nieuw lid
2 nov 2024
7
7
Caboverde
Het geheel is klaar voor gebruik, nu de boomstammen nog.. en zagen maar! Het is een stevige constructie vooral de geleider van de kettingzaag wat de veiligheid ook ten goed komt.
Boven de zaagtafel maak ik nog een loopcat met elektrische takel, zodat de stammen simpel op de steunen gelegd kunnen worden.

Bijlagen

• boomzaag.jpg
    boomzaag.jpg
    176,7 KB · Weergaven: 34
  • boomzaag 1.jpg
    boomzaag 1.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 34
  • boomzaag2.jpg
    boomzaag2.jpg
    165,8 KB · Weergaven: 32

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.