Zaag van lintzaag gebogen, is dat te fixen?

Crijn

Actieve deelnemer
20 okt 2020
42
7
Ik ben een enthousiaste beginnende houtdraaier. Ik heb nog niet zo lang geleden een lintzaag van Record Power gekocht. nadat ik deze eindelijk in elkaar had gezet had ( was ik best trots op), voorzichtig wat geprobeerd en dat ik best goed. Echter, ik werd steeds overmoediger en heb onlangs een boomstammetje uit mijn vingers laten glippen en vloog weg waardoor een aantal tanden krom zijn getrokken. Zelf geprobeerd deze recht te buigen, maar lukte niet helemaal. Kan ik deze nu weggooien of heeft iemand nog tips?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Hangt een beetje van het lint af. Bij sommige staalsoorten kan je de tanden buigen.Wat je kan proberen is alle tanden recht kloppen en dan de hele zaak terug zetten. Als het lint zelf verbogen is zal je het moeten weg gooien.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Als alleen de tanden zijn kromgetrokken kun je ze met een hamer recht kloppen en opnieuw zetten.
Plaats eens een foto
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Zijn de tanden blauw (gehard)? Dan is zetten lastig, want de tanden kunnen snel afbreken. Als er echt een slag in het lint zet is vervangen ook verstandig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.