Woodworking.nl naambord

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.814
181
Rotterdam
Vorig jaar heb ik op de Open Dag Hout in Zutphen als vrijwilliger bij de Woodworking stand gestaan.
De stand is herkenbaar aan banners, t-shirt verkoop en de werkstukken van de forumleden.
Maar ik wil er dit jaar wat extra's bij maken: een naambord van het logo van Woodworking.nl.

Het is nog niet af, en het is maar de vraag of ik het af krijg. Daarom alvast een kijkje van de voortgang.

Als hout heb ik gekozen voor eikenhout. Ik kon aan en mooie plank komen van ca. 21cm x 150cm.
Allereerst heb ik het logo van de site genomen en aangepast (achtergrond weg) en verbetert in een fotobewerkingsprogramma. In Excel heb ik zo kunnen verdelen dat het netjes op de plank past.
De blaadjes moest ik op maat snijden en aan elkaar plakken. En daarna de randen van de letters goed uitgezet.

Papier aan elkaar lijmen.jpg
Het logo op papier.jpg

Uitlijnen en randen verduidelijken.jpg

Met carbonpapier heb ik de letters overgetrokken zodat ze op het hout staan.

Met carbon papier overtrekken.jpg

De lijnen op het hout.jpg


De O kreeg ik niet netjes overgetrokken
Die heb ik daarom eerst op dun multiplex gezet, gefiguurzaagd en geschuurd totdat hij heel netjes was.
Op deze manier kon ik de O beter op het hout tekenen.

De O gefiguurzaagd.jpg

De O overnemen.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn, jaap en Rdl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.