Wood curious - even voorstellen

iquse75

Nieuw lid
17 sep 2019
1
0
Hallo @woodworking.nl!

Mijn naam is Maurice, als kleinzoon (ondertussen zelf alweer 46) van een timmerman (met de toepasselijke achternaam van Hout) komen toch iedere keer bepaalde genen naar boven: de handigheid en de schik in het klussen met hout. Een tijdje geleden zijn we verhuisd en merkte ik weer op dat ik naast mijn baan als ICT adviseur en als fervent barbecuer met hout bezig zijn erg leuk vind.

De komende tijd ga ik vooral lezen, informatie inwinnen en ontdekken wat ik leuk vind. Dit alles om een investeringsaanvraag in gereedschap te kunnen doen bij vrouwlief. Ik merk dat het fijne werk me het meeste aantrekt. Kistjes, tafeltjes dat soort werk maar daar is vast iedereen wel ongeveer mee begonnen

Ik worstel nu eigenlijk het meeste met: heb ik een handcirkelzaag, een tafelcirkelzaag en/of een afkortzaag nodig? Of alle drie? Een bovenfrees, schroefmachine, multitool, decoupeerzaag en reciprozaag heb ik al. Waarschijnlijk genoeg over te vinden en anders start ik er een draadje over.

Groet,
Maurice
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.175
352
Etten-Leur
Welkom! Wat is dat toch dat ICT'ers hun heil en toevlucht zoeken in hout? Omgekeerd hebben we nog niet vaak gezien!
Die <genen> dat zijn prima boodschappers trouwens, ik ben er ook mee behept, grootpa en pa en beiden afkomst uit het <hout>. Veel plezier hier, het is een leuk forum.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.