Wolverine vari-grind of vari-grind 2?

Truus

Nieuw lid
5 sep 2024
8
8
Purmerend
www.beeldigwerk.nl
Mijn vraag staat al in het onderwerp: naast de Wolverine Grinding Jig een vari-grind of een vari-grind 2 aanschaffen? Iemand ervaring hiermee?

En dan zie ik dat er ook nog verschillende groottes zijn, zucht...
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.305
747
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Een discussie kun je hier vinden:


wat mij persoonlijk aan de Vari-Grind niet bevalt, is dat het verticale plaatje onder de klem vrij ver naar achter uitsteekt. zodat je beitels al vrij snel niet meer verder kunt slijpen. In die zin zou ik best eens de Vari-Grind 2 willen proberen, kijken of dat beter gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Truus

Truus

Nieuw lid
5 sep 2024
8
8
Purmerend
www.beeldigwerk.nl
Een discussie kun je hier vinden:


wat mij persoonlijk aan de Vari-Grind niet bevalt, is dat het verticale plaatje onder de klem vrij ver naar achter uitsteekt. zodat je beitels al vrij snel niet meer verder kunt slijpen. In die zin zou ik best eens de Vari-Grind 2 willen proberen, kijken of dat beter gaat.
Grappig, dat forum was ik net aan het lezen ;-)
 

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.530
583
bij de vari grind heb je bewegingsvrijheid, kun je over de gehele steen gaan. Bij de vari-grind 2 blijf je op dezelfde plaats over je steen gaan , maak je maakt een groeve in de slijpsteen.
Dat is wat op te vangen als je de guts ver laat uitsteken, maar dan moet die nog lang zijn. Dan win je niets tov de gewone vari grind.

In CBN trek je geen groeven, dus daar speelt dat niet zo.

groeten

Ornament
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Truus

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.