Wolfcraft bookstandaard

PdenB

Actieve deelnemer
7 jan 2023
42
4
Utrecht
Vraagje. Ik merk steeds vaker dat ik boorhandelingen verricht die eigenlijk niet meer uit de losse hand kunnen. Het moet preciezer. Nou heb ik ooit een oude Wolfcraft boorstandaard tweedehands gekocht voor 10 euro. Wil daar mijn Makita schroefboormachine in bevestigen, maar volgens mij kan dat helemaal niet, of mis ik iets?

De standaard heeft een gat/klem waar de boor in past, maar alleen het draaiende deel van de schroefboormachine past er in en dat lijkt me niet de bedoeling. Zie bijgevoegde foto. Welke schroefboormachine zou hier dan wel in passen? Die hebben toch allemaal een meedraaiend kop?
 

Bijlagen

  • shizzle.png
    shizzle.png
    927,2 KB · Weergaven: 21
  • Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
257
140
‘s-Hertogenbosch
Een gewone boormachine met een 43 mm opname/kraag waar de extra handgreep op zit. Mogelijk zijn er ook accu machines met deze extra handgreep, ik meen hitachi en makita hebben deze in het verleden in hun assortiment gehad. Of dit nog zo is weet ik niet.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.050
3.010
Je hebt een boormachine met een euro hals nodig. Zoals al vaker geopperd, koop een oude aeg of bosch met 2 mechanische toerentallen uit de jaren 80 voor een euro of 10 op marktplaats en je kan boren.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969 en ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.050
3.010
Ik zag dat je in de omgeving van utrecht woonde. Dus even zoeken op marktplaats leverde een aanbieding van een gratis kolomboor in bilthoven op. Zit wat oppervlakkige roest open het is geen flott, maar ik heb ook zo'n ding, wel is waar 10 euro voor betaald, en voor dat geld kan je er prima mee boren. Ik doe er 90 % van mijn boorwerk op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.