Wie kent er een goede elektricien omgeving Eindhoven/Boxtel/Den Bosch?

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
336
150
Boxtel, Noord-Brabant
Ik ben recent verhuisd naar mijn eerste eigen koophuis.
Naast mijn houthobby heb ik ook een smarthome hobby.
Als gevolg van deze hobby wil ik achter alle lichtknoppen slimme kastjes plaatsen welke alle lampen dus slim zullen maken, met behoud van het gebruik van de lampenknop.
De installatie hiervan is niet vreselijk ingewikkeld, maar ik heb een tekort aan zelfvertrouwen als het over werkzaamheden met elektriciteit gaat.
Nu wil ik voor de installatie van deze slimme kastjes (27 stuks) en wat aanvullende klusjes een elektricien laten komen.

De werkzaamheden bestaan uit:
- Installatie slimme kastjes (20x trekken van extra neutraal draad, 27x installatie volgens juiste aansluitschema).
- Toevoegen van 3 nieuwe stopcontacten.
- Stroom doortrekken naar een locatie buiten voor slimme deurbel.
- Aanpassing doen in mijn meterkast zodat de automaat er niet steeds uitklapt als ik mijn VVD in de werkplaats aanzet :p (in het verleden de tip gezien welke aanpassing er nodig is)
- Evt installatie van startonderbreker bij de DeWalt 7492 (heb ik al in huis).

Natuurlijk bestaan er websites als werkspot etc, maar dan weet ik nog niet of het goed gebeurd, door gebrek aan eigen kennis kan ik dit ook niet goed beoordelen.
Heeft iemand nog tips voor een goede elektricien in mijn omgeving (Eindhoven/Boxtel/Den Bosch)? Bij voorkeur eentje waar ik bij mee kan werken om de kosten te drukken en er nog iets van te leren :)
 

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
840
207
Als gevolg van deze hobby wil ik achter alle lichtknoppen slimme kastjes plaatsen welke alle lampen dus slim zullen maken, met behoud van het gebruik van de lampenknop.
Kun je niet gewoon slimme lampen (dus de ‘peertjes’ zelf) kopen.
Welke extra functionaliteit levert het slimme kastje op ?

Weet niet wat voor groepenkast je hebt , maar een andere groepautomaat inbouwen stelt niet zo veel voor,
Inbouwen soft starter in een 7492, voldoende video’s en beschrijvingen zijn hiervan te vinden.
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
336
150
Boxtel, Noord-Brabant
Kun je niet gewoon slimme lampen (dus de ‘peertjes’ zelf) kopen.
Welke extra functionaliteit levert het slimme kastje op ?

Weet niet wat voor groepenkast je hebt , maar een andere groepautomaat inbouwen stelt niet zo veel voor,
Inbouwen soft starter in een 7492, voldoende video’s en beschrijvingen zijn hiervan te vinden.

Ik ben ooit begonnen met slimme lampen. Grote nadeel daarvan is dat je de lichtknoppen niet meer kan gebruiken, anders krijgen de slimme lampen geen stroom meer en dus schakelen ze niet meer.
Daarna was ik in mijn vorige (huur)huis begonnen met slimme lampenknoppen, maar die zijn vrij prijzig en dan krijgen je lampenknoppen een ander uiterlijk, niet altijd mooi. Is ook vaak een mismatch met de bestaande stopcontacten e.d.
Nu ben ik begonnen met kastjes zoals Shelly (en de Zigbee variant hiervan van het merk Sonoff), zodat ik in huis alle bestaande knoppen kan laten zitten, deze knoppen ook gewoon gebruikt kunnen worden en daarnaast dus ook nog slim zijn.

Werk in de meterkast waag ik mij niet aan :) gewoonweg het vertrouwen niet voor.
Mbt de 7492, die zou ik evt zelf kunnen idd.
 

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
840
207
20x trekken van extra neutraal draad,
Ik vroeg het ook omdat het bij trekken van een draad door buis waar al draden inzitten niet altijd zo gemakkelijk gaat, bij 2 draden en niet te veel bochten lukt dat nog wel maar anders wordt het lastig.
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
336
150
Boxtel, Noord-Brabant
heb je wel voldoende ruimte achter de lichtschakelaars om shellies te plaatsen?
Ik heb alle wandcontactdozen gecontroleerd met dit doel.
De huidige schakelaarunits zijn 25mm dik. De wandcontactdozen zijn 40-65mm diep.
De Sonoff is 17mm dik, de Shelly 14-15mm. Als het goed is past het, en anders kan ik evt voor de paar plaatsen waar het niet past toch gaan voor de slimme schakelaars waar ik het binnenwerk vervang met de huidige frontjes erop (wel stuk duurder).
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.