Wie heeft cylinder schuurmachine en kan voor mij ebben plankje op dikte maken

FrankW

Actieve deelnemer
15 mei 2013
27
0
Nijmegen
Hallo forummers ik heb een plankje ebben van 10x20 cm en ong 7 mm dik. Ik wil dat graag laten doorzagen , en daarna op dikte laten schuren tot ong. 2,8 mm dik

kan iemand dit voor mij doen ?

als er kosten aan verbonden zijn geen probleem.

(eerlijk gezegd, heb ik zelf ook een cylinder schuurmachine , maar helaas in opslag staan, aangezien ik op een appartement woon en geen werkplaats meer gevonden heb…)
 

FrankW

Actieve deelnemer
15 mei 2013
27
0
Nijmegen
Ja snap ik, het hoeft ook niet beide kanten. Als er een kant te dun wordt / verloren gaat is t ook prima
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
214
117
Kan je niet makkelijker met een vandikte bank van 7 naar 3mm schaven? Met een slede moet dit wel te doen zijn.
Dan weet je zeker dat je niet scheef zaagt en beide kanten verliest, moet je wel de helft aan materiaal opofferen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Met een goed afgestelde lintzaag moet het doorzagen toch geen probleem zijn? Het zou op het randje zijn, maar toch, het moet kunnen.. Heb op de gitaarbouwcursus ook zo mn zijkanten gezaagd, bladen van amper 3 mm afgezaagd om uiteindelijk 2,5/2,2 over te houden na schuren..
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
156
Zutphen
Ik heb op mijn zaagtafel een blad dat 2 mm dik is. Laatste tijd ook wat 20 mm planken geschulpt voor doosjes. We kunnen het proberen. Geen vlakvandikte schuurmachine
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.