Het is al ruim een jaar geleden dat ik mijn werkplaats in Bangkok inpakte en door al het verbouwen thuis is er van "echt" houtbewerken nog niet veel terecht gekomen. En de laatste weken vanwege mijn rug is er natuurlijk ook niks van gekomen. Maar ik loop gelukkig weer rond maar het gaf wel tijd om na te denken, wat en vooral hoe ik graag weer wat zou maken. En als hobbyist gaat het zeker niet alleen over het eindresultaat, maar is de weg er naar toe een belangrijk deel van het vermaak. Toen ik vandaag via een verkoopmailtje van Axminster een mooi filmpje over het maken van een pen/gat verbinding met machines. Prachtige freestafel, duidelijke uitgelegd, strak passend resultaat en aan het eind komt er ook nog een handzaag aan te pas. Maar als je dan het filmpje bekijkt van Paul Sellers, de wat warmere gezelligheid, geen stof, geen gehoorbescherming, stukken goedkoper wat betreft de investering in gereedschap, de kick om na veel oefenen een mooie verbinding pas te zagen etc. Ik kijk er zeer naar uit om weer wat te gaan maken, met handgereedschap. Maar wat ben ik af toe ook blij met de machines, dat wel natuurlijk.....
Ik ben benieuwd naar jullie overdenkingen, de rubriek elektrisch gereedschap is wel de grootste op ons forum .
jaap
jaap
Ik ben benieuwd naar jullie overdenkingen, de rubriek elektrisch gereedschap is wel de grootste op ons forum .
jaap
jaap