Hallo Mede Forumers ,
Ik ben Mark en een nieuw lid hier op het forum, heb mij geregistreerd omdat ik de volgende vraag heb;
In mijn kelder wou ik een nieuw werkblad op de werkbank, nu heb ik een blad gevonden van verlijmde, vurhouten, balken.
Een oud en al gebruikt blad, wat ook nog wat vochtig zal zijn van binnen, de afmetingen zijn 280*65 en 11 cm dik.
Als ik nu voor het blad sta is de hoek linksachter en rechtsvoor scheef t.o.v. elkaar , m.a.w., als ik linksachter op
het onderstel druk dan is rechtsvoor 1,5 cm van het onderstel.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan corrigeren?
- Heeft het nut om er kracht / gewicht op de hoeken te zetten en deze naar beneden te forceren?
- Zal het hout recht(ter) worden naarmate het verder opdroogt?
- Zijn er andere tips waarmee ik het blad recht kan krijgen?
Ben een hobbyist en heb geen heavy duty hout bewerking machine's staan.
Hoor graag jullie tips?
Alvast bedankt en een goed weekeinde,
Mark!
Foto's:
Ik ben Mark en een nieuw lid hier op het forum, heb mij geregistreerd omdat ik de volgende vraag heb;
In mijn kelder wou ik een nieuw werkblad op de werkbank, nu heb ik een blad gevonden van verlijmde, vurhouten, balken.
Een oud en al gebruikt blad, wat ook nog wat vochtig zal zijn van binnen, de afmetingen zijn 280*65 en 11 cm dik.
Als ik nu voor het blad sta is de hoek linksachter en rechtsvoor scheef t.o.v. elkaar , m.a.w., als ik linksachter op
het onderstel druk dan is rechtsvoor 1,5 cm van het onderstel.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan corrigeren?
- Heeft het nut om er kracht / gewicht op de hoeken te zetten en deze naar beneden te forceren?
- Zal het hout recht(ter) worden naarmate het verder opdroogt?
- Zijn er andere tips waarmee ik het blad recht kan krijgen?
Ben een hobbyist en heb geen heavy duty hout bewerking machine's staan.
Hoor graag jullie tips?
Alvast bedankt en een goed weekeinde,
Mark!
Foto's:
Laatst bewerkt door een moderator: