Werkblad gereedschapswagen vervangen

ildemana

Actieve deelnemer
20 apr 2021
55
13
NL
Ik heb een afgedankte gereedschapswagen gescoord die behoorlijk vettig was. Inmiddels het een en ander ontvet waaronder het werkblad. Helaas wordt het blad weer vettig zodra de luchtvochtigheid in mijn garage toeneemt. Ik overweeg nu het werkblad te vervangen (kopiëren), omdat ik vermoed dat schuren weinig zin heeft. Welk hout kan ik het beste gebruiken en welke olie aanbrengen om het te beschermen? De kosten moeten beperkt blijven.

151f0479-9a86-4579-9301-a27a6c04cd0d.jpeg

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.434
746
Moordrecht
2 lagen, ofwel mdf, of onderste mdf en bovenste multiplex. Als ik naar de afmetingen kijk, kan je 2 kwartplaatjes bij de bouwmarkt kopen en ben je voor 25 euro klaar. blikje watergedragen PU-lak erbij.

Hoeken en randen kleine radius afronden tegen en stoten en beschadigen, 2 laagjes lak erover en klaar is @ildemana !

• Leuk
Waarderingen: ildemana

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.742
1.008
Emst
Zo te zien is het een stalen bovenblad.
Ik zou er een plaatje spaanplaat opplakken en zo plakken dat hij eenvoudig te vervangen is.
Afwerken met Gekookte lijnolie.

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.022
887
Oss
Volgens mij is het blad gewoon van hout.
Het zou anders ook niet steeds opnieuw vettig worden.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.640
3.332
Originele blad is multiplex. Dat is na 40 jaar motorolie vast wel rot vrij nu. Zoals al gezegd, nieuw blaadje maken . Als het goedkoop moet, zou ik een gratis koffietafel van eikenhout van marktplaats halen en het blad daarvan op maat hakken voor je gereedschapswagen.

ildemana

Actieve deelnemer
20 apr 2021
55
13
NL
Het blad wat er nu opligt is inderdaad hout. Bedankt voor de reacties, ik ga een nieuw blad plaatsen. Een kwartplaat 30mm multiplex okoume is voor een euro of 50 wel te vinden, denk dat ik daarvoor ga.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.