Welke zaagtafel?

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Beste mede-Woody’s, hierbij een verzoek voor informatie en/of ervaringen met zaagtafel(tje)s. Ik heb een schuurtje van 3x3. Kheb daar een zoldertje langs de kanten (soort vide) ingemaakt om spullen kwijt te kunnen. Ook staan er 2 fietsen in, die ik natuurlijk naar buiten zet als ik ga klussen. Een eikenhouten werkbank/tafel heb ik op inklapbare wielen gezet zodat ik die, indien noodzakelijk naar buiten kan rijden. Nu wil ik nog een gedeelte achter de werkbank bekleden met multiplex en ook een FrenchCleat-wand maken. Hiervoor wil ik een zaagtafel(tje) aanschaffen. Wil hier geen duizend(en) euro’s aan uitgeven, maar ook geen “poppenspel” kopen…. Uit voorgaande moge blijken dat ik niet zoveel ruimte heb en ik wil ook nog een lintzaag erbij. Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar Scheppach. Graag jullie mening en evt. ervaringen. B.v.d.
 
7 mrt 2015
1.126
359
P'beek
Hi!

Ruimte is een dingetje dus als je enkel voor je french cleats een zaagtafel wilt aanschaffen zou ik voorstellen om iemand in de buurt die te laten zagen en zelf vooral geen zaagtafel aan te schaffen :). Het is een beetje een sta-in-de-weg en voor/achter/omheen heb je wat ruimte nodig om goed (lees veilig) te kunnen werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
841
208
Die French cleats kun je ook met de lintzaag die je wilt zagen.
Wil je goedkoop en compact beginnen; kijk eens naar wat video’s van Peter Millard, die heeft er diverse vergeleken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.162
921
Omgeving Leiden
In plaats van haaklatten, waar een french clear systeem gebruik van maakt, kan je ook een alu U profiel van zeg 15x15 met de open kant naar boven tegen de wand aanschroeven. Zo kan je daar ook bakjes etc. aan hangen.

Of een aluminium z-profiel, werkt ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
kijk eens naar het idee onder #15
haaklatten zijn praktisch voor alles wat een gelijke lengte heeft
maar in praktijk is dat niet zo
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.