Welke verf op de Scheppach HM1

Gertwarringa

Nieuw lid
7 dec 2017
15
0
Goedemiddag mensen. Ik heb een Scheppach HM2 staan in de Scheppach HM1 kleuren. Die 'mix' kende ik nog niet. Voor mij is de HM2 geler dan de HM1 (meer goud kleur). Maar deze HM2 heeft dus inderdaad die goudkleurige hamerslag. Iemand die daarvan de historie kent?

Mijn vraag is verder of iemand mij kan vertellen of en hoe ik aan die HM1 hamerslag verf kan komen. Ik heb online al wat gezocht, maar dus nog niet gevonden. Ik was bij een verfzaak waar de de kleur (op een onderdeel) wel kunnen inscannen, maar ze deze hamerslag niet kunnen mengen. Het liefste werk ik de machine bij ipv helemaal opnieuw in de verf zetten, maar dan moet de verf wel matchen natuurlijk. ;)
 

Gertwarringa

Nieuw lid
7 dec 2017
15
0
Een goede verfwinkel binnenstappen en even een paar kleurenwaaiers lenen (of met een stukje machine richting winkel).
Gisteren bij een goede verfzaak geweest. Met een scanner kleur ingescand en daar kwam wat uit. Ze hebben daar iets van 70 kleurenwaaiers liggen, maar het is er allemaal 'slechts' dichtbij.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.162
921
Omgeving Leiden
'Motip' heeft ook goudkleurige hamerslag in een spuitbus. Of het bij de HM1 kleur in de buurt komt weet ik natuurlijk niet.

Misschien is 'Hammerite Hamerslag koper' hetgeen je zoekt. Heeft een wat goudkleurige gloed.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Gertwarringa

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.838
1.036
Omgeving Eindhoven
Ik heb laatst deze verf in spuitbus gehaald in de kleur van de Hammer A3-31 (RAL 7036 Platingrau). De originele lak op de machine lijkt ook enigszins hamerslag, en na het spuiten van een stuk staal, zie ik nagenoeg geen verschil. Door het spuiten is deze ook een beetje 'gerimpeld'.

Bedenk wel dat als je eenmaal Hammerite gebruikt, je deze verf nooit meer met andere verf kunt overschilderen. En ik heb zelf betere ervaringen met de spuitbussen die ik hierboven noem dan met Hammerite of vergelijkbaar (qua dekking en ook duurzaamheid).
 
  • Leuk
Waarderingen: Gertwarringa

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
653
310
Het Groene Hart
Interessant dit, ik lees even mee, ik heb een HM1 staan die 'wel een likje verf kan gebruiken'.
Grappig dat ik dit nu typ terwijl ik een paar weken geleden eigenlijk nog van plan was om hem weer weg te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gertwarringa

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.