Welke tafelschuurmachine aanschaffen?

julesvaes

Actieve deelnemer
25 feb 2021
53
7
Iemand tips en ervaring met tafelschuurmachines? Ik werk vooral hobbymatig. Waar zit het verschil vooral in tussen de prijzen? En opties?

alle hulp en foto’s zijn welkom!
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.162
921
Omgeving Leiden
Daar zijn nogal wat soorten van:
- bandschuurmachine
- schijfschuurmachine
- oscillerende schuurmachine

Waar gaan je gedachten naar uit en wat heb je al zelf uitgezocht?
En 'hobbymatig' zegt niet zoveel: hoeft het van jou dan geen goede machine te zijn, of wil je er niet teveel geld aan uitgeven?
 

julesvaes

Actieve deelnemer
25 feb 2021
53
7
Daar zijn nogal wat soorten van:
- bandschuurmachine
- schijfschuurmachine
- oscillerende schuurmachine

Waar gaan je gedachten naar uit en wat heb je al zelf uitgezocht?
En 'hobbymatig' zegt niet zoveel: hoeft het van jou dan geen goede machine te zijn, of wil je er niet teveel geld aan uitgeven?
Haha zeker wel! Ben benieuwd naar het advies, voorkeur heb ik niet. Niet te duur en niet te duur in schuurschijven of banden. Maar voldoende om wat latten te schuren
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
291
62
Ik ben zelf wel gecharmeerd van die combi machine van triton. HBM heeft nagenoeg dezelfde (zal wel uit dezelfde fabriek komen): HBM schuurmachinr

ik heb er zelf overigens geen, maar zit er wel over te twijfelen. Of een combi van een band en schijf wellicht praktischer is weet ik niet
 

Marco78

Actieve deelnemer
6 sep 2018
32
7
Veluwe
Nou met HBM ben ik helemaal klaar !
Heb de HBM profi oscillerende spinderlschuurmachine.

Aangeschaft wegens positieve beoordeling - ervaringen elders op dit forum.
Maar na 2 weken maakt de schuurband aandrijving al rare geluiden, met spindel schuren weer niet.

Had al eerder een andere bestelling teruggestuurd omdat het eigenlijk niets was (houtdraai klauwplaat set )

Dan maar wat meer betalen en geen ergenis meer.

Het schuurt overigens wel super !! ( als het normaal functioneert )
Update : probleem met rammelende schuurband is een slecht Chinees lager.
 
Laatst bewerkt:

hdv

Post veel
24 nov 2019
958
511
Noord-Veluwe
Ik heb de Triton TSPST450 hier staan en ben er erg tevreden mee. Ik gebruik 'm niet echt dagelijks, maar toch vaak genoeg om eventuele gebreken inmiddels wel opgemerkt te hebben. Totdat er een grote oscillerende bandschuurmachine komt (ik zit te kijken naar de Hammer HS950) voldoet deze machine uitstekend. Gekocht bij onze vrienden in Haarlem met het oranje logo.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.859
1.061
Leeuwarden
Die Triton en de HBM zijn dezelfde machines in een ander jasje en andere prijs....
Ik heb een vergelijkbare machine van Rutlands gekocht toen deze nog niet in Nederland geleverd werd. Je moet met het koppelen van de brede schuurband even zorvuldig kijken naar de aansluiting van de kunststof aandrijfring, als die verkeerd aansluit loopt het niet lekker en/of verslijt je de ring snel.....

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.