Ik heb een Wolfcraft boorstandaard als krijgertje, waar een 43mm hals van een elektrische boormachine in past. Dit is ook de diameter van de hals van de motor van mijn bovenfrees (Metabo OFE738). Dat biedt dus de mogelijkheid om de frees in de standaard te monteren. Iemand anders heeft hier al eens een vrijwel gelijke setup laten zien, zie plaatje:

Ik weet dat Scheer ook een tafel had waar een bovenfrees in zit, de Scheer TF2 (Tisch-Fräsgerät), dus kennelijk heeft die configuratie toepassingen:

Je kunt zien dat bij de Scheer-tafel de verticale beweging met een voetpedaal bediend wordt.
Nou is mijn vraag:
Wat zijn typische toepassingen voor een dergelijke opstelling? Wat kun je hier meer of makkelijker mee doen dan met een gewone freestafel of handbovenfrees?

Ik weet dat Scheer ook een tafel had waar een bovenfrees in zit, de Scheer TF2 (Tisch-Fräsgerät), dus kennelijk heeft die configuratie toepassingen:

Je kunt zien dat bij de Scheer-tafel de verticale beweging met een voetpedaal bediend wordt.
Nou is mijn vraag:
Wat zijn typische toepassingen voor een dergelijke opstelling? Wat kun je hier meer of makkelijker mee doen dan met een gewone freestafel of handbovenfrees?