Welke klemmen te gebruiken voor het maken van een Barndeur

Frederik1980

Nieuw lid
9 apr 2021
19
0
Maassluis
Ik ga binnenkort beginnen om barndeuren te maken. Hiervoor wil ik graag advies welke klem het meest geschikt is om hiervoor te gebruiken. Werkt dit het beste met een pijpklem (Buisschroefklem BPC-H34 Bessey BPC-H34) of Bessey Corpuslijmtang REVO KRE.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Misschien handig om even een schetsje van je plan te maken, want waarvoor wil je de klemmen gebruiken? Lijmen van een deur kan nogal verkeerd uitpakken bij dit type deur. En wordt het een schuifdeur of gewoon scharnieren?
Voor wat betreft de verschillende klemmen zit het grootste verschil in prijs of klemkracht?
 

Frederik1980

Nieuw lid
9 apr 2021
19
0
Maassluis
Misschien handig om even een schetsje van je plan te maken, want waarvoor wil je de klemmen gebruiken? Lijmen van een deur kan nogal verkeerd uitpakken bij dit type deur. En wordt het een schuifdeur of gewoon scharnieren?
Voor wat betreft de verschillende klemmen zit het grootste verschil in prijs of klemkracht?
 

Bijlagen

  • b2a2bb63bfc8ea8d0c700a8411664fc9186820d6_cabana_roble_dos_links_4.jpg
    b2a2bb63bfc8ea8d0c700a8411664fc9186820d6_cabana_roble_dos_links_4.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 15

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Ik ga binnenkort beginnen om barndeuren te maken. Hiervoor wil ik graag advies welke klem het meest geschikt is om hiervoor te gebruiken. Werkt dit het beste met een pijpklem (Buisschroefklem BPC-H34 Bessey BPC-H34) of Bessey Corpuslijmtang REVO KRE.
Beide klemmen zullen hun werk prima doen. De eerste is goedkoper dan de 2e, dus de afweging zul je zelf moeten maken wat prijs betreft. Als jij de verbindingen goed passend gaat maken, heb je ook niet veel klemkracht nodig. Vaak word er té sterk geklemd, en dat is bij een passende verbinding helemaal niet nodig. Vast is vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh en KMook

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Werkt dit het beste met een pijpklem (Buisschroefklem BPC-H34 Bessey BPC-H34) of Bessey Corpuslijmtang REVO KRE.
er loopt hier een zéér geanimeerd draadje over samenaankoop van bessey-klemmen

als dit allemaal massieve planken zijn, dan gaat deze opbouw werken
zorg er voor dat de planken kunnen krimpen + uitzetten
vooral de kader tov het paneel
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.