welke houtsoort?

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.347
780
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik weet vrijwel zeker dat dit robinia is. Groenig hout, correct? Hard, maar goed te schuren? Vers een beetje een aan snijbonen herinnerende geur?
De structuur is me te fijn voor iepen, en de kleur te groen.

Zie bv. deze foto van een schaal uit robinia

20091107b_1024.jpg

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
158
72
Bilzen
Groenig hout, correct?
Ik zie er geen groen in. De kleur van de eerste foto is een juiste weergave. Op de tweede foto is de kleur vertekend door het kunstlicht.
Ook de geur van snijbonen herken ik niet (alhoewel ik graag en regelmatig snijbonen eet). Het lijkt me eerder een licht onaangename geur, zoals vaker gezegd wordt van iep. De geur is niet uitgesproken, eerder een lichte geur.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
519
301
‘s-Hertogenbosch
ik heb net mijn metershoge bamboe, die de sneeuw op de knieën gekregen heeft, moeten kortwieken
zit nu met stokken voor klim-snijbonen enz in overtal
iemand interesse ?
Let op, de stokken kunnen harder groeien dan de bonen. Mijn opa had vroeger boonstaken van wilgenhout ( vers gesneden) welke wortelden en uitliepen 😂en blad kregen….. het was wel leuk om te zien maar lastig om de bonen te vinden.
Bamboe heb ik hier in de tuin ook gehad 😢die troep woekert en blijft uitlopen….

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.