Welke houtsoort beste te schilderen?

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik zit toch met deze vraag! Voor mijn dochter ga ik een hoogslaper maken en zij wil die geschilderd hebben ipv een hout-look. In eerste instantie wilde ik het bed van eiken gaan maken want dat vind ik zelf mooi, maar als er toch een laag verf over moet zijn er misschien betere alternatieven.

Dus, welke houtsoort kan ik hier het beste voor gebruiken? Het bed moet natuurlijk goed stevig zijn en liefst tegen een stootje kunnen. Daarom ging mijn eerste keus naar eiken. Het bed voor mijn jongste heb ik uit (vuren) steigerplanken gemaakt en dat staat op zich als een huis, maar wilde dit keer het iets fijner maken.

Zag hier ook een topic over Rubio monocoat, dat is ook wel interessant!

Groetjes,
Dirk
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
technisch: gele populier
praktisch: vermits je geen massa's nodig hebt, zullen de beschikbaarheid, de prijs, de afmetingen & de afstand tot de houtboer de doorslag geven
Woon op 10 minuten van Amsterdamse Fijnhout. Niet de goedkoopste, maar wel altijd ruime voorraad.

Bedankt Zot en Ath!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.