Welke bandsaw: Hammer N2-35 of RecordPower Sabre 350?

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
171
49
Eindhoven
Ik ben op zoek naar uw advies Ik was klaar om de RecordPower Sabre 350 te kopen, maar toen ging het deze week in prijs omhoog met 160 euro, waardoor ik gedwongen werd om opnieuw te evalueren.
In bijna alle opzichten is de RecordPower de 'betere' machine met betrekking tot specificaties - zie de onderstaande tabel (excuseer de Engelsen), behalve dat hij 286 euro meer kostte.
Een belangrijke factor voor mij is dat ik gemakkelijk nauwkeurig planken van 15cm breed en hoger kan resawen.en een kwaliteitsresultaat kan hebben
Hoewel het merk Felder/Hammer meer respect heeft, denk ik niet dat de zaag in dit geval beter gebouwd is dan de Sabre 350. Elders op dit forum wees iemand erop dat het frame erg lijkt op het 'SCM'-frame, dat in China is gemaakt, net als de Sabre. Beide bedrijven hebben een goede kwaliteitscontrole denk ik.
Het belangrijkste negatieve aspect van de Sabre 350, anders dan de prijs, is de voor- tot achterkant, van bijna een meter. Dit wordt een uitdaging om in mijn werkplaats onder te brengen.
Dus nu neig ik naar het kopen van de N2-35. Ik zou zelden iets snijden dat meer dan 23 cm hoogte nodig heeft, hoewel er een paar kers stemen achter zijn die groter zijn. . .
Ik moet er ook aan toevoegen dat de Felder op voorraad is in Barneveld, maar de Sabre heeft een onbekende levertijd. Ik kan wachten, maar het wordt een uitdaging

Wat vinden jullie ervan?
1614893261916.png
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.609
549
Steenbergen, Noord Brabant
Bekend probleem;). Ik zat in zo’n zelfde zoektocht, zie mijn draadje van vorige week. Ik heb uiteindelijkgekozen voor de Laguna 1412 juist in verband met compactheid.
En hij wordt vandaag geleverd!!:p. Dus dat draadje krijgt dit weekend een update.
 
  • Leuk
Waarderingen: arjaano en Grant837

Marcel D

Nieuw lid
26 mrt 2021
9
1
Den Bosch
Benieuwd wat het gaat worden. Ik twijfel ook tussen deze 2 (en de RP 300E, de 350 en de 400). Mijn lichte voorkeur gaat, na een beginnend warenonderzoek, uit naar de Hammer.
 

twanido

Actieve deelnemer
30 nov 2020
32
7
Ik heb deze queeste al even achter de rug en ben trotse eigenaar van de Record Power Sabre 350... in één woord: een topmachine! Ik heb nog geen ogenblik spijt gehad. Ik heb ook alles tot in de puntjes onderzocht en voor mij kwam deze er als beste uit samen met de Hammer en de Laguna. Ik vond het fijn dat er over de RP ook veel info en video’s te vinden zijn. Ik heb er ook een transportset bij en daardoor ondervind ik geen probleem inzake plaats die hij inneemt. Met de wielset parkeer je het toestel perfect in het hoekje als je hem niet gebruikt. Voorts vind ik het qua looks ook een hele mooie machine en ja, het oog wil ook wat! Ik kocht het toestel bij Baptist en heel tevreden van de service, beter dan bij de Belgische invoerder. Veel succes met de keuze!
 
  • Leuk
Waarderingen: RedWoodWorking

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.087
422
Alphen aan den Rijn
Eind vorig jaar heb ik de Hammer N2-35 gekocht , vind het een prima lintzaag .
Zat ook te twijfelen welke ik zou kopen , deze was in de aanbieding en ook direct leverbaar .
Het is mijn eerste nieuwe lintzaag en kan hem dus niet vergelijken met anderen .
Wel een tip , de eigen lintzagen van Hammer zijn niet super .
De lintzagen van de lintzaagshop.nl zagen een stuk beter .

Groeten Willem
 

Marcel D

Nieuw lid
26 mrt 2021
9
1
Den Bosch
Ok, Bedankt. Ik heb hier in Nederland ook wat mindere ervaringen helaas. Kleine dingen zoals steeds niet terugbellen en niet reageren op mailtjes. Dan rijd ik liever nog wat verder als de service wel heel goed is.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
371
51
Drunen bij Den Bosch
Ik heb deze queeste al even achter de rug en ben trotse eigenaar van de Record Power Sabre 350... in één woord: een topmachine! Ik heb nog geen ogenblik spijt gehad. Ik heb ook alles tot in de puntjes onderzocht en voor mij kwam deze er als beste uit samen met de Hammer en de Laguna. Ik vond het fijn dat er over de RP ook veel info en video’s te vinden zijn. Ik heb er ook een transportset bij en daardoor ondervind ik geen probleem inzake plaats die hij inneemt. Met de wielset parkeer je het toestel perfect in het hoekje als je hem niet gebruikt. Voorts vind ik het qua looks ook een hele mooie machine en ja, het oog wil ook wat! Ik kocht het toestel bij Baptist en heel tevreden van de service, beter dan bij de Belgische invoerder. Veel succes met de keuze!
Is bij de 350Sabre de minimale zaaglint breedte van 9mm niet wat breed voor het zagen van rondingen? De Hammer gaat vanaf 6mm?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.