Ik heb inmiddels ervaring met twee afbijtmiddelen, te weten, Spectrum (action), en alabastine super afbijt. (niet de ultra afbijt)
Resultaten zijn eigenlijk gelijk te noemen. (en prijsverschil is behoorlijk)
Nu ben ik alsnog niet tevreden met de resultaten tot nog toe.
Ik pas het middel toe op (eiken) tafelbladen welke dus echt helemaal schoon moeten worden.
Het afbijtmiddel werkt eigenlijk voor mij alleen maar als eerste behandelstap. Dus de echte lak en een beetje kleurbeits haal ik er mee weg.
Daarna is het alsnog aan de slag met schraapstaal, bandschuurmachine etc.
Gezien de prijs van de literpotten afbijt wil ik geen 5-6 tal potten kopen om het te testen.
Wie heeft er hier ervaring met andere merken?
De echte oude afbijt van vroeger is wat ik zoek. Ik bedoel dus het resultaat, want de oplosmiddelen die er toen in zaten mogen niet meer gebruikt worden.
Mijn methode tot nu toe is als volgt
- blanke lakken breken met korrel 40-60
- insmeren, en bedekken met keukenfolie
- 2 uurtjes wachten
- afschrapen
Het zijn eigenlijk altijd blanke lakken icm donkere beits die ik verwijder. (en de beits is dus de boosdoener eigenlijk)
Resultaten zijn eigenlijk gelijk te noemen. (en prijsverschil is behoorlijk)
Nu ben ik alsnog niet tevreden met de resultaten tot nog toe.
Ik pas het middel toe op (eiken) tafelbladen welke dus echt helemaal schoon moeten worden.
Het afbijtmiddel werkt eigenlijk voor mij alleen maar als eerste behandelstap. Dus de echte lak en een beetje kleurbeits haal ik er mee weg.
Daarna is het alsnog aan de slag met schraapstaal, bandschuurmachine etc.
Gezien de prijs van de literpotten afbijt wil ik geen 5-6 tal potten kopen om het te testen.
Wie heeft er hier ervaring met andere merken?
De echte oude afbijt van vroeger is wat ik zoek. Ik bedoel dus het resultaat, want de oplosmiddelen die er toen in zaten mogen niet meer gebruikt worden.
Mijn methode tot nu toe is als volgt
- blanke lakken breken met korrel 40-60
- insmeren, en bedekken met keukenfolie
- 2 uurtjes wachten
- afschrapen
Het zijn eigenlijk altijd blanke lakken icm donkere beits die ik verwijder. (en de beits is dus de boosdoener eigenlijk)