Welk ventilator om een DIY luchtfiltersysteem te maken

siolan

Nieuw lid
10 feb 2025
8
6
Amsterdam
(Sorry als dit niet in de goede plek staat)

Hey!

Ik wil een DIY luchtfiltersysteem maken, zoals in dit video:
. Ik heb al de filters gekocht maar nu ben ik op zoek naar een ventilator en ik weet niet precies wat te kopen.

In de video wordt dit ventialor aanraden: CLOUDLIFT S14, Floor Wall Fan with Wireless Controller, 14-Inch maar ik vind het wel duur.

Denken jullie deze Vevor ventilator zou ook kunnen? VEVOR wandventilator, 17,5" wandventilator 4000 CFM 3 snelheden residentiële en commerciële ventilator voor het koelen van magazijnen, kassen, werkplaatsen, patio's en kelders, zwart | VEVOR NL

Of iets anders?

Dankjulliewel :)

Simon.

VLODT

Actieve deelnemer
11 jul 2011
194
21
Gendt
www.vlodt.nl
Hoi Simon,

Een systeem als deze bouwen hebben meer van ons gedaan. Ik ben zelf te raden gegaan bij forumlid @kiesvoorhout

Kor helpt bij de juiste maat filters en de juiste maat ventilator. Ook kan je er een meter bij kopen die er voor zorgt dat de boel automatisch gaat draaien bij een bepaalde hoeveelheid stof in de lucht. Even een “doosje” er om heen knutselen en je hebt je eigen luchtfilter.

Ik heb die van mij inmiddels aan het plafond geïnstalleerd en het werkt perfect 👌

• Leuk
Waarderingen: rinus en Norro

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
227
46
Amsterdam
Ik heb ook een luchtreiniger van Kor. Een goede luchtreiniger en buitengewone service.
De drukmeter erbij is wijsheid, dan weet je wanneer je je voorfilter moet schoonmaken.

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
983
249
Denken jullie deze Vevor ventilator zou ook kunnen
In video wordt een 14 inch ventilator gebruikt, dat is ongeveer 355 mm.
Deze van Vevor is een stuk groter en past volgens mij niet, mij lijkt ook dat die minder opvoerhoogte heeft en je flow dus sneller inzakt wanneer je filters gaan vervuilen.
Axiaalventilatoren 350 mm zitten al snel boven de € 200,- en zeker met toerental regeling. Je zou eens op Marktplaats kunnen zoeken

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.