Welk stofmasker/mondmasker airless

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
316
4
Oost-Vlaanderen, België
Niet houtgerelateerd, maar safety first dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik wil een muur spuiten met gewone muurverf (dus watergedragen veronderstel ik) en een Wagner airless systeem.
Wat opzoeken en rondbellen later is het mij absoluut niet duidelijk of een FFP2, een FFP3 stofmasker of nog iets "sterker" nodig is.

Iemand die hier het fijne van weet?

Alvast bedankt!
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Een "gewoon" stoffilter voldoet niet, het houd de stof/nevel tegen maar de oplosmiddelen die in de lak zitten niet die krijg je dus gewoon binnen. Is je je gezondheid je lief dan toch met het juiste filter, welk filter je precies moet hebben weet ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
316
4
Oost-Vlaanderen, België
Het is geen lak, maar muurverf he.

Deze info vind ik over de verf:
Bindmiddel technologie Acrylaatcopolymeren
Bevat weinig VOS.
Volatiele stoffen
Klasse A/a. verf met maximum 30gr/L VOS. Limiet 2010 : 30gr/L

De winkel zei "P2", maar ik ben niet helemaal overtuigd dat ze het zelf goed weten.
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Zie drager: gids voor de keuze en het gebruik van filterapparatuur. En een halfgelaatsmasker. Als iemand die wat handiger is met computers zich geroepen voelt om dit beter zichtbaar te plaatsen, zou ik dat op prijs stellen. Is nuttige informatie voor de meeste voorkomende gevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP en Bram

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Bedankt kor. Ik denk dat dit ieders vraag welk masker, met welk filter wel beantwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.