welk plaatmateriaal voor het maken van keukenkasjes?

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik zit in dubio. Ik wil voor mijn bijkeuken zelf kasten maken, omdat ik zelf de maten wil bepalen en ik geen spaanplaat wil. Ik zit te twijfelen tussen berken b/bb multiplex en populier b/bb multiplex. Volgens mij moet 15 mm dik genoeg zijn, aangezien de spaanplaatmeuk ook die dikte heeft.
Ik wil de kopse kanten verlijmen met massief hout.
Met Abachi louvre deuren ervoor, aangezien er een vaatwasser en wasmachine en droger achter komen en het dan wel fijn is dat het niet afgesloten is.
De deuren en kastjes wil ik verven met krijtverf.

Nu heb ik goede ervaring met de Arnhemse Fijnhout handel, maar dat is nu logistiek niet echt handig. Of ik moet 170 euro bezorgkosten willen betalen.
Weet iemand een goed alternatief voor kwaliteitsplaten die schappelijke leverkosten hebben en wie helpt me in de keuze voor berken of populier?

Groeten,

Bram
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Wil je gewoon 'au naturel' hebben of wil je gelamineerde vlakken hebben? Bedenk wel dat gelamineerde vlakken makkelijker schoon maakt en veel minder lakwerk betekend. Overigens zou ik voor berken gaan aangezien ik met populier al eens ervaren heb dat dit toch meer werkt.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik ga voor au naturel. wil een wat industriele look nastreven.

Iemand ervaring met bestellingen bij nubouwen.nl?
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Ik weet dat er berken multiplex is wat alleen voor binnen kan gebruikt worden. Is een stuk goedkoper dan de normale berken multiplex.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
probleem alleen is dat het met een vaatwasser wasmachine droger en wasbak toch best wat vochtiger kan worden. dus dat wil ik niet riskeren.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Als je hem dan behandelt met een olie of een lak om het plaatmateriaal af te sluiten. dan kan je het ook gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.