Het is wel de bedoeling dat ik het voorzie van een paar lagen verf.Als je het flink in de lak of verf zet maakt het volgens mij niet veel uit wat je gebruikt.
Volgens mij stond in sneek een brug van accoya maar die hebben ze nu helemaal van zijn plek getild om te renoveren. Ben je niet in war met western red cedar. Dat word vaak onbehandeld buiten gebruikt en is vettig waardoor water minder grip of vat heeft. Heb daar voor park moerenburg een poort van gemaakt.Ik ken een aannemer die veel buitenwerk doet met accoya.
Is een zachthout dat een verduurzamingsbehandeling heeft ondergaan.
Hoe en wat weet ik niet precies, maar hier staat meer:
Accoya duurzaam hout - Gemodificeerd Hout, Verduurzaamd hout
Accoya gemodificeerd hout is uitgegroeid tot de norm voor de houtindustrie als het gaat om prestaties en duurzaamheid. Garantie van 25 jaar lang: in grond.www.accoya.com
Er wordt gezegd (ook door de aannemer die er al langer mee werkt) dat het niet eens geschilderd hoeft te worden...
Je moet wel rvs schroeven en beugels etc gebruiken anders verroest het metaal snel.

Dank je wel, zou ik anders zomaar niet aan gedacht kunnen hebben vrees ik.Let ook op dat je de bovenkant niet exact horizontaal monteert, water moet er van af kunnen lopen.
en dan proberen planken te bemachtigen zonder noesten, want die gaan op termijn geheid uitbreken, helemaal in het (gure)klimaat bij jou in de buurt.Bij de bouwmaterialen groothandel in de buurt hebben ze planken Douglas in de juiste maat, ik denk dat ik die morgen maar haal. Ik zal ze wel extra goed in de verf zetten.
Schroeven met RVS is ook een tip die ik zal onthouden. Toch wel blij inmiddels dat ik het hier geplaatst heb.Ik heb een jaar of 20 geleden van die kappen gemaakt, de zijkanten van grenen en de bovenkant van red cedar. Dekkend geverfd, ziet er nog perfect uit. Alles geschroefd met RVS.