Welk hout is dit?

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.390
292
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Nou dan moeten we daar maar vanuit gaan aangezien er verder niemand een mening heeft.
Is wel jammer dat ik daar niet nog een paar takken van heb gevonden, maar wat niet is kan nog komen...

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.400
521
Etten-Leur
Ik kwam vanmorgen tussen een hoop takken een tak tegen die erg donker was maar een verkleurd hart heeft. Ik heb er eitjes van gedraaid van het formaat voor een krielkip.
Tak was ongeveer 4-5cm dik en iemand dacht dat het prunus zou kunnen zijn.
Bekijk bijlage 154210Bekijk bijlage 154211
Bekijk bijlage 154208
Bekijk bijlage 154209
Op prunus schors zitten van die mondjes en dat zie ik hier niet; bij mij is de prunus behoorlijk egaal van binnen naar buiten, maar hier kan ook gewoon schimmel in zitten wat de hele boel vertekent. Vaag herinner ik mij dat veldesdoorn ook zo’n roodachtige kern heeft (die vlotter kan verdwijnen), kortom ik weet het niet😢

eriksH

Nieuw lid
24 feb 2025
6
1
Amsterdam
Ik kwam vanmorgen tussen een hoop takken een tak tegen die erg donker was maar een verkleurd hart heeft. Ik heb er eitjes van gedraaid van het formaat voor een krielkip.
Tak was ongeveer 4-5cm dik en iemand dacht dat het prunus zou kunnen zijn.
Bekijk bijlage 154210Bekijk bijlage 154211
Bekijk bijlage 154208
Bekijk bijlage 154209
Op prunus schors zitten van die mondjes en dat zie ik hier niet; bij mij is de prunus behoorlijk egaal van binnen naar buiten, maar hier kan ook gewoon schimmel in zitten wat de hele boel vertekent. Vaag herinner ik mij dat veldesdoorn ook zo’n roodachtige kern heeft (die vlotter kan verdwijnen), kortom ik weet het niet😢 hier vindt u meer informatie

Kan ook espen zijn

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.