Welk hout is dit blad?

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Mijn vader had bij aankoop van zijn keuken een tafelblad over die niet aan de keuken geplaatst kon worden zoals de keukenleverancier had bedoeld.

Zelf een pootconstructie gemaakt en de tafel is goed gelukt, maar ik kan er niet helemaal achterkomen waar Het blad van is gemaakt.

Ff wat foto's om te showen:

IMG-20200516-WA0010.jpg

IMG-20200516-WA0007.jpg

IMG-20200516-WA0006.jpg

Het hout is vrij open, maar weegt wel flink wat.
Verder kom ik niet, ook niet als ik het vergelijk met lijstjes van bijv AF.nl

Mijn beste gok is essen of elzen?
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Je foto's bevatten helaas weinig hout en veel overbodige informatie. Alleen de 2e foto lijkt enigzins bruikbaar. Op basis daarvan gok ik eiken, maar het is nauwelijks te bepalen zo.

Ja klopt...waren ook eigenlijk gewoon wat foto's om de tafel te showen, maar had helaas geen close-up foto's gemaakt en begon later pas te denken over het type hout.

Ik zat zelf niet niet zo snel aan eiken te denken omdat het dus vrij grof en open qua structuur is.

Ik ben maandag daar weer en zal even wat fatsoenlijke foto's van het hout maken :)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Mijn eerste gedacht was ook eiken, ik denk ook stralen te zien in het kops hout. Het typische kleurverschil ook. Maar langs de andere kant lijken de nerven op het blad soms in een andere richting te wijzen
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Wellicht ken ik eiken dan als wat compacter (en iets donkerder) hout. Wellicht amerikaans wit eiken?
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Thanks voor de bevestiging.
Verder was mijn vader vooral benieuwd hoe ik de metalen poot precies zo hoog kreeg als de glasplaat :LOL:
Hij staat goed stevig gelukkig :)
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Dit is beslist eikenhout. Het wit in de nerven komt door een kleurpigment dat in de afwerking werd toegevoegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: s0ulmaster

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.