Welk budgetvriendelijke vandiktebank

HarryVoskuijl

Nieuw lid
8 dec 2022
16
2
Zwolle
Ik wil graag een vandiktebank hebben om af en toe een plankje te schaven. Een projectje wat ik nu bedacht heb als beginnende woodworker is het maken van een aantal snijplanken van mooi hout (Masave zit hier in zwolle 😄).

kleine klusruimte en een budget van 400 tot 500 euro is waar ik rekening mee moet houden. Als het voor minder kan zou ik heel blij zijn.

Op marktplaats kwam ik een advertentie tegen van een refurbished exemplaar van een triton tpt125 voor 275 euro. Is dit iets? Of is deze triton vergelijkbaar met einhell, vevor en hbm?

Kan iemand mij opweg helpen met tips?

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.866
1.063
Omgeving Eindhoven
Zelf heb ik weinig ervaringen met de machine die je noemt, maar hier op het marktplein staat op dit moment toevallig een Jet die precies in je budget past. (overigens ook geen ervaring met dat model)

• Leuk
Waarderingen: Houtsoort

HarryVoskuijl

Nieuw lid
8 dec 2022
16
2
Zwolle
Dat past prima in het budget maar te groot en heel ver rijden zonder auto die dat kan vervoeren.

Ondertussen heb ik bij Sauter een Triton vandiktebank en een vlak en schaaf machine gekocht. Ze hebben een aanbieding. De twee apparaten voor 711 euro.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.