Weet iemand de veiligheidsswitches van een Robland NXSD VVD zitten?

jorisvh

Post veel
Mijn Robland NXSD wil niet starten in vandikte stand.
Vlak stand doet ie het. Na opklappen van de in en uitvoertafel en de afzuigkap niet.
Volgens het schema zitten er 3 switches in (SE1,2,3 die alle 3 contact moeten geven).
Ik ben vrij zeker dat het daar moet zitten maar ik zie die op de machine niet.
IMG_3390.jpg

Rik Hendrikx

Actieve deelnemer
17 aug 2020
33
47
Ranst
Ik heb met mijn NX 410 een soortgelijk euvel gehad een jaar geleden.
Er zijn idd. drie switchen,.
Een wordt bediend als je de kap over de messen legt in de vandikte stand, die switch wordt bediend door een hendel die de switch activeert, heb een video, zal die straks proberen op te laden denk dat het niet zal lukken wegens te groot , maar negen kansen op tien is het deze niet.
Twee switchen - zijn eigenlijk palletjes- worden ingedrukt en die activeren de switch als je de vleugels van de vlakbank omhoog zet, elke vleugel heeft een pal die ingedrukt moet worden.
Bij mij bleven deze hangen en daardoor reageerde de vandikte stand niet, vlakbank deed het wel.
Zal morgen vroeg ( :cool:) een prentje maken en aanduiden waar ze zitten. Maar als je de vleugels omhoog tilt, zie je ze zo zitten. Testen kan door bv een plaatje (2 mm bv) tussen de vleugel en de pal te schuiven.
Bij mij sloeg ie aan. ( moet wel zeggen dat deze wetenschap mij het veelvuldige uurloon van een monteur gekost heeft, dacht de machine nog in garantie was- pas een jaar oud - niet dus :eek:)

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
@Rik Hendrikx, wat een snelle reactie en wat een prima info, merci!

ik had net een youtube filmpje gevonden van een fransman die ook hetzelfde probleem had met zijn "rabo/degau".
hij spreekt een stevig patois, ergens uit de provence, denk ik :rolleyes:, maar ik kon hem gelukkig nog net begrijpen.

ik heb op basis daarvan de schakelaars van de in- & uitvoertafel er uit gevezen en gebypassed door er een paslatje tussen te schuiven en toen ging ie weer. het zat bij mij ook aan de uitvoertafel.
gelukkig niet de switch van de afzuigkap want daar bij komen vergt meer demontage blijkbaar.

ik ging vanavond effe snel 25m SLS van 63 naar 56 brengen om morgen de structuur van een bar in een keuken mee te bouwen, maar gezien het uur en het lawaai, gaan we dat dus maar morgen doen.
en dan later de switches maar eens terugplaatsen zodat ze in vlak en vakdiktestand contact maken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.