Weer eens wat anders

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.143
909
Omgeving Leiden
Vet. Onzinnig aangezien ze toen ook al lintzagen hadden volgens mij, maar vet.
Misschien dat je met deze machines productie kan draaien.
Eenmaal goed ingesteld, gesmeerd en met een goed blad van ecotools heb je binnen de korste keren een stapeltje shingles van gelijke vorm.
Als ik het goed heb gezien dan verloopt de dikte in de lengte van dik naar dun.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.788
2.012
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Misschien dat je met deze machines productie kan draaien.
Eenmaal goed ingesteld, gesmeerd en met een goed blad van ecotools heb je binnen de korste keren een stapeltje shingles van gelijke vorm.
Als ik het goed heb gezien dan verloopt de dikte in de lengte van dik naar dun.
Ja dat is dan idd wel weer heel nuttig! Ik zou zo'n ding wel neerzetten hoor :) ik heb nog wel een motor liggen voor de aandrijving ook.

Sterker nog... ik heb nog een mega zaagblad liggen op een as met lagers en al. Ik zou zo'n ding op kleinere schaal zelf kunnen bouwen.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.537
718
Enschede
ingoogni.nl
Naar aanleiding van die machines ben ik eens wat gaan zoeken, wat voor toepassingenen etc. Kwam dit fraaie saunahuisje tegen:

espacios-de-bienestar-sobre-el-agua-6-proyectos-en-dialogo-con-la-naturaleza_4.jpg


espacios-de-bienestar-sobre-el-agua-6-proyectos-en-dialogo-con-la-naturaleza_5.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: arjaano en Henk H

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
419
154
en hoe je het met de hand doet. Rond 3.30 min een interessant vergelijk met gezaagde shingles.

Dank voor het delen, gaaf om te zien!
Dat vergelijk tussen de gezaagde en gespleten shingles vond ik ook heel interessant. Zeker omdat uitleg ook zinnig vind.

Maar wat een werk zeg. Uit het eerste blok haalt hij 30 shingles. Daar is hij, conservatief geschat uit het filmpje, een goed uur mee bezig. De ene helft van het dak heeft al 2500 shingles. Dat is een goede 100 uur werk!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.