Weer een nieuwe Parksite stofzuiger H klasse

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.276
Gaanderen
Ik zag vanochtend een you tube filmpje van de nieuwe nieuwe Parkside stofzuiger PPWD 30 B2. Ja 2 keer nieuw omdat de oude nieuwe pas een jaar bekend is.
Kost vanaf maandag 199 euro. Voor iedereen die dicht bij de duitse grens woont, en je hebt een goedkopere stofzuiger nodig: sla je slag.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.508
3.255
Dat worden wel grote dubbeltjes dan. Volgens mij zitten alle knappe stofzuigers met automatische filterreiniging en een beetje fatsoenlijke inhoud, boven de 800 euro. Ik heb nog een makita staan, die een nieuwe printplaat nodig heeft. Dus een beetje betaalbare donor zou niet gek zijn.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.508
3.255
Dan heb je meestal oude rommel, waarvan de elektronica weer stuk gaat. En meestal geen slang. Die krijg ik over het algemeen ook niet bij mijn stofzuigers.

Matthijs1988

Actieve deelnemer
10 apr 2016
99
27
Ergens in de Overbetuwe
Dan heb je meestal oude rommel, waarvan de elektronica weer stuk gaat. En meestal geen slang. Die krijg ik over het algemeen ook niet bij mijn stofzuigers.
Kwestie van een beetje geluk en geduld. Vorig jaar heb ik voor 5 tientjes een Karcher NT 45 gevonden. Alleen draadbreuk in het netsnoer. Perfect verder. Gemis is alleen dat er geen wcd voor apparaten op zit, maar daar kan ik mee leven

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.508
3.255
Ik kreeg ooit op de vuilstort een starmix waar alleen de slang van verstopt zat. Ik heb een makita m klasse staan, met stopcontact en automatische filterreiniging. Die zou ik graag voor weinig weer aan de praat krijgen.

Richard72

Actieve deelnemer
6 mei 2020
35
6
52
Kerkrade
Ik heb hem deze week ook gekocht.
Helaas wel in nederland €269.

De oude was al een hele tijd niet leverbaar.
En nu is er een nieuw model.

Ik woon 2 min van de duitse grens.
Alleen hier bij onze duitse lidl kun je niets laten leveren vanuit de duitse webshop.
En de duitse webshop levert ook helaas niet naar Nederland!
En raar maar ze hebben het performance gereedschap bijna nooit in de winkel.
Je zult dus iemand met een duits woonadres moeten kennen in je vriendenkring.

Maar effe terzijde de stofzuiger werkt goed zuigt echt goed en wat voor mij heel erg handig is.
Er is een afstandsbediening bij die je aan de slang kan bevestigen of waar je wilt.
Makkelijk als je er een accumachine op aansluit.
Goede lange slang en een flinke lange dikke stroomkabel eraan!

Hoe hij zich houd over de langere tijd is natuurlijk effe afwachten.
Maar voor de prijs wat de stofzuiger kost wilde ik het wel eens proberen.

• Leuk
Waarderingen: EdP

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.276
Gaanderen
Ik heb hem deze week ook gekocht.
Helaas wel in nederland €269.

De oude was al een hele tijd niet leverbaar.
En nu is er een nieuw model.

Ik woon 2 min van de duitse grens.
Alleen hier bij onze duitse lidl kun je niets laten leveren vanuit de duitse webshop.
En de duitse webshop levert ook helaas niet naar Nederland!
En raar maar ze hebben het performance gereedschap bijna nooit in de winkel.
Je zult dus iemand met een duits woonadres moeten kennen in je vriendenkring.

Maar effe terzijde de stofzuiger werkt goed zuigt echt goed en wat voor mij heel erg handig is.
Er is een afstandsbediening bij die je aan de slang kan bevestigen of waar je wilt.
Makkelijk als je er een accumachine op aansluit.
Goede lange slang en een flinke lange dikke stroomkabel eraan!

Hoe hij zich houd over de langere tijd is natuurlijk effe afwachten.
Maar voor de prijs wat de stofzuiger kost wilde ik het wel eens proberen.
Er is hier iemand geweest die weet hoe je een tijdelijk adres in duitsland kunt opgeven voor dit soort dingen.

• Leuk
Waarderingen: Richard72

J.E

Nieuw lid
18 aug 2019
2
0
Gisteren ook de PARKSIDE PERFORMANCE PPWD 30 B2. opgehaald bij de duitse Lidl voor 199 euro. en was al een tijd op zoek naar een stofzuiger, reviews zijn positief.
In Nederland 269 euro 70 euro duurder alleen online te bestellen., maar wat is niet duur in Nederland.

Moet zeggen een top stofzuiger voor dat geld 5 jaar gararantie en lidl kennende doen ze niet moeilijk over de garantie.

De Bluetooth is nog een dingegetje via de app, parkside heeft het in de accu zitten, niet mijn voorkeur dan de Bluetooth funcktie op de machine, zoals bij Makita, maar kan niet communiseren met de parkside stofzuiger.

De handiger draadloze zender op de slang maakt het veel goed om de stofzuiger aan en uit te schakelen.

Ga me verder orienteren door een Cyclone box zoals de variant van festool., nu nog een geschikte frame voor op de stofzuiger door er een systainer of de M- Box van makita er op te plaatsen meer richting het DIY, zoals de 3D print.

De verschillen kan ik niet vinden tussen de A1 B1 en de B2 volgens mij is alleen de stofzak verandert van de A1 een papieren versie?

De stofzak is vrij groot , mijn inziens wat aan de te grote kant, de zwenkwieltjes met rem doen niets, Materiaal hard plastik en niet op de plek blijft staan, een DIY verbetering.

Algemeen het ziet er goed uit voor dat geld zuigd goed en ook nog een klass H de stofzuiger zakken kosten niet veel zoals ook de filter wat verkrijgbaar is op de aftermarkt.

Voor een stofzuiger voor dit geld zeker een aanrader, langdurigheid is afwachten, met 5 jaar garantie niet verkeerd.

J.E

Nieuw lid
18 aug 2019
2
0
Er is hier iemand geweest die weet hoe je een tijdelijk adres in duitsland kunt opgeven voor dit soort dingen.
Wellicht kun je het naar een lotto post vaak wel een sigarettenboer, tijdschriften in duitsland laten bezorgen en daar ophalen. dat zul je even uit moeten zoeken wat mogelijk is, ook je pakket grote is van belang en de bezorger van lidl, of uit een expeditie wordt verzonden.

Het gaat niet zoals in Nederland wat we gewend zijn met bezorgen.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.276
Gaanderen
Rop66 bedankt voor het aanbod. Dit is niet voor mijzelf bedoeld maar als een vraag voor iedereen. Ik woon ook vlak bij de grens en kom regelmatig in Duitsland. Ik kom via via ook wel aan een adres. Ik denk niet dat jij voor iedereen als adres wil fungeren

• Leuk
Waarderingen: Rop66

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.