Watercipres behandelen voor boven het aanrechtblad behandelen

R1200C

Actieve deelnemer
9 jul 2019
27
3
Om ons aanrecht wat minder vol te maken ga ik een plank boven het aanrecht hangen. Bij mijn hout-mens heb ik een mooie plank van een watercipres op de kop getikt en ik ben me aan het verdiepen in de manieren waarop ik die plank "keukenbestendig" kan maken.

Nou ben ik niet vies van wat werk maar ik wil voor dit soort gevallen het werk het liefst maar éénmalig doen. Bij veel middelen staat dat je ze om de zoveel tijd opnieuw moet behandelen. OK, dat zijn dan vaak wel buiten-middelen en die hebben meer last van weer dan deze plank hopelijk ooit gaat krijgen maar ik vraag me af wat ik kan gebruiken dat de plank zo veel mogelijk in zijn waarde laat (dus liever iets wat er in trekt dan een blinkende laag achter laat), hem goed beschermt tegen o.a. de stoom van de waterkoker en de Pavoni die er onder staan en dat mij niet elk jaar de boel opnieuw laat behandelen.

De topics die ik hier heb gelezen geven me wel een richting maar vooral het "opnieuw behandelen" zou ik graag zoveel mogelijk willen voorkomen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.