Wat te doen aan hars bij Douglas?

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
Voor het eerst heb ik via een online zagerij Douglas hout besteld om enkele buiten stoelen te maken. Vandaag werd het geleverd, maar er loopt langs alle kanten hars uit. Nu had ik gehoord dat dit kon voorkomen, maar ik wist niet dat dit zo erg kon zijn.

momenteel zie ik mijn project wat in het water vallen want hier kan je niet op zitten lijkt me. Kan in hier iets aan doen? Laten drogen enkele maanden of bestaat er een andere oplossing?
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik gebruik methode 3 van de link: hars verwijderen met heteluchtpistool. Dan wordt het vloeibaar en kun je het opzuigen met een absorberend papiertje. Succes!
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
961
Riemst
Terug sturen. Geleverde product voldoet niet aan de verwachtingen.
Online heb je toch 14 dagen bedenktijd?
Enkele harsinsluitingen kan je wegwerken of positioneren op niet hinderlijke plekken. Maar als er teveel fouten zitten, is het hout niet geschikt voor meubels.
Misschien eens gaan kijken bij Claessen in Tongeren (Overrepen). Mogelijk heeft hij een fijne kwaliteit douglas of Oregon Pine beschikbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.