wat moet ik met dit doen ???

houtslager

Actieve deelnemer
ok folks, na veel jaren rondzwerven in EU ,UK en in het VS ik heb een huisje gevonden met een super groot werkplaats voor een betaalbaar kost.

MAAR wat kan ik mit dit doen ? Ken iemand een museum dat misschien heeft intresse in 2 van deze machines ? Ander gaan zij nnar het sloop en 20ct per kilo dat zul wat euros opleveren maar wel zonder voor het geschiedenis.

alvast bedankt Karl

Bijlagen

• stamper.jpg
    stamper.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 328

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
304
162
Leiden
Is dat een pers om profielen te maken of iets dergelijks? Wel erg gaaf ding, maar niet erg makkelijk te verplaatsen..

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.640
1.082
Riemst
Als het niet in de weg staat laten staan...
Deze man wil die pers misschien wel.
Neen, ernstig. Misschien eens horen bij een opkoper. Mogelijk is er interesse in een ver land.

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
219
97
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Ik weet niet waar je zit, maar je zou Spierings in Rijkevoort of Kelders in Boxmeer kunnen proberen; zijn beiden handels in zowel oud ijzer als oud (en nieuwig) machines en gereedschappen

Spierings heeft ook 'Vintage'

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.240
3.083
Ik kwam een wat modernere uitvoering van zo'n hamer stamper tegen. www-de-thiers.fr/forge/forges foreziennes.html. Daarin wordt ook de werking beschreven. Ik had zo'n ding ook nog nooit gezien.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.240
3.083
Als ik intype wat ik hierboven aangaf, dan krijg ik een plaatje van een jonge dame, met op de achtergrond de betreffende pers in groen met geel. Als ik dan aangeef vertalen, dan krijg ik een verhaaltje over hoe die betreffende pers werkt en hoe ze hem gebruiken voor het maken van bestek.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.096
2.249
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als ik intype wat ik hierboven aangaf, dan krijg ik een plaatje van een jonge dame, met op de achtergrond de betreffende pers in groen met geel. Als ik dan aangeef vertalen, dan krijg ik een verhaaltje over hoe die betreffende pers werkt en hoe ze hem gebruiken voor het maken van bestek.
internetadressen zijn niet altijd volledig kopieerbaar + door anderen herbruikbaar
strijk ik over dat adres + kopieer ik het, dan krijg ik onderstaand bericht
bij vervangen van '%20' door een blanco krijg ik hetzelfde resultaat
deze technische kant van internetadressen is mij niet duidelijk
@chevy66 aan jouw inzet en goeie wil ligt het zeker niet

1661198989584.png

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.240
3.083
Misschien is er iemand met meer internet kennis die dit op kan lossen? Ik vond het wel interessant . Werkt blijkbaar met een plaat hout, die tussen twee rollen omhoog wordt bewogen en dan wordt losgelaten, door de rollen van elkaar af te bewegen. Ik kwam ze ook nog tegen met een lederen riem in plaats van een houten plaat.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.