Ik heb op marktplaats een oude trip trap kinderstoel gekocht, deze was in erbarmelijke staat, de beschermende lak was zo goed als er af gesleten. en de blanke lak was gebarsten. wat heb ik er aan gedaan:
uit elkaar gehaald
schoongemaakt en ontvet
geschuurd met korrel 120
geschuurd met korrel 240
stofvrij gemaakt en ontvet
2 x gegrond met Flexa expert houtlak hoogglans watergedragen kras en slijtvaste grondverf
licht opgeschuurd
2 x afgelakt met Flexa expert houtlak hoogglans watergedragen kras en slijtvaste lakverf
wat mij opviel was dat deze lak ondanks watergedragen toch vrij langzaam droogde, gedroogde zich als terpentinebasislak.
eindresultaat meer dan prima, staat er netjes bij, nu zie ik dat er na een maand barstjes in de verf vormen, weet iemand wat dit is, waar dit door komt en hoe ik dit voorkom en weg kan werken?

uit elkaar gehaald
schoongemaakt en ontvet
geschuurd met korrel 120
geschuurd met korrel 240
stofvrij gemaakt en ontvet
2 x gegrond met Flexa expert houtlak hoogglans watergedragen kras en slijtvaste grondverf
licht opgeschuurd
2 x afgelakt met Flexa expert houtlak hoogglans watergedragen kras en slijtvaste lakverf
wat mij opviel was dat deze lak ondanks watergedragen toch vrij langzaam droogde, gedroogde zich als terpentinebasislak.
eindresultaat meer dan prima, staat er netjes bij, nu zie ik dat er na een maand barstjes in de verf vormen, weet iemand wat dit is, waar dit door komt en hoe ik dit voorkom en weg kan werken?

Laatst bewerkt: