Wat is dit voor schuurmachine?

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Houtbewerkers,

In onderstaand filmpje kwam ik deze schuurschijf tegen. Heeft iemand een idee welke schuurschijven er gebruikt worden en op welke adapters ze gemonteerd zitten.
Zelf zie ik overeenkomsten met een fiber/flex schijf van een haakse slijper maar ik heb geen idee op wat voor machine dit past.
Met name de flexibiliteit en de dikte(dunte?) lijken mij ideaal voor sommige kleine/priegel projectjes.

Flexibele schuurschijf.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.269
695
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
volgens mij heet zoiets een roloc-adapter. De staaf erachter lijkt me met een metaaldraaibank gemaakt.

Overigens kan dit volgens mij eenvoudiger met een boorkop op de draaibank, mits je een boorkop zoekt die je ook van achteren door de as kan vastschroeven, zodat hij er niet uitkan vliegen als je er zijdelings tegen duwt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.371
2.701
Lijkt me een standaard steunschijf . Adaptor met M14 draad kan zelfbouw of gekocht zijn. Dat kan ik niet uit het filmpje halen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.899
2.702
Gaanderen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.